PKR Kecam NUJ Nasihat Wartawan Jangan Seksi

KUALA LUMPUR – Nasihat Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) kepada wartawan wanita supaya jangan berpakaian menjolok mata atau seksi sewaktu bertugas tidak sensitif dan beretika.
Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar berkata, kenyataan yang dibuat oleh Presiden NUJ, Mohd. Taufek Razak itu juga satu perkara yang memalukan dan tidak mempedulikan isu sebenar.

“Saya menggesa Taufek supaya menyatakan sokongannya terhadap keselamatan wartawan dan bukan menyalahkan wartawan wanita kerana pakaian mereka.

“Saya desak NUJ lebih proaktif melindungi kebajikan dan menyediakan keperluan yang relevan untuk wartawan Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Presiden NUJ sebelum ini menasihati wartawan wanita supaya membuat penampilan diri yang sesuai dan pendirian yang tegas ketika bertugas.

Mohd. Taufek dipetik berkata, antara penampilan yang sesuai jangan berpakaian menjolok mata atau terlalu seksi sewaktu bertugas.

Pendirian yang tegas pula seperti menolak untuk ditemuramah di tempat-tempat yang tidak sepatutnya seperti di kelab malam.

“Wartawan wanita perlu mempunyai integriti yang kuat dan cara yang sesuai untuk mendapatkan berita,” kata Mohd. Taufek.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana