MAHATHIR YANG MULA2 MEMPERKENALKAN RASUAH DI MALAYSIA.

Kerja paling gila apabila mengangkat kembali bekas diktator menjadi Perdana Menteri kata Chegu Bard

Tawaran Pakatan Harapan yang mencalonkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menggantikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disamakan seperti meminta orang ramai memilih antara Coca-Cola dan Pepsi.

"Dua-duanya (beri anda) kencing manis, (dan anda perlu) potong kaki," kata aktivis Badrul Hisham Shaharin berseloroh kepada hadirin di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur malam tadi.

Badrul adalah antara enam ahli panel yang berkongsi pandangan mereka sama ada Mahathir kembali berkuasa adalah penyelesaian ke arah Malaysia yang lebih baik.

Panel itu, termasuk Ketua Biro Strategi dan Dasar BERSATU Datuk Rais Husin, aktivis Hishamuddin Rais dan bekas ketua pengarang Malaysiakini, Fathi Aris Omar.

Mahathir, yang pernah mengetuai kerajaan selama 22 tahun, dipilih oleh HARAPAN sebagai calon perdana menteri di kongres gabungan itu Ahad lalu.

Rais cuba memberi sentuhan positif terhadap hujah Coca-Cola dan Pepsi, dengan mengatakan bahawa sudah tiba masanya orang ramai memberi peluang kepada bekas perdana menteri.

Mahathir telah dituduh melemahkan institusi demokrasi Malaysia, dan mewujudkan persekitaran yang membawa kepada masalah-masalah yang dihadapi hari ini, iaitu rasuah dalam kerajaan.

Fathi pula berkata pengerusi BERSATU itu menunjukkan kurangnya penyesalan atas kesalahannya, dan dengan itu mempersoalkan bagaimana Mahathir boleh menjadi perdana menteri untuk membawa pembaharuan.

"Bagaimana anda boleh membuat pembaharuan jika anda tidak mengakui kesilapan anda?" katanya.

Aktivis Haris Ibrahim tidak melihat masalah dengan HARAPAN menggunakan Mahathir untuk memenangi orang Melayu.

Bagaimanapun, beliau berkata, bekas perdana menteri dengan semua dakwaan kesalahan yang dikatakan di masa lalu, tidak seharusnya dibenarkan kembali berkuasa.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana