*Mahathir Cabar PKR Selangor Namakan PM Alternatif JikaTidak Suka Padanya*

Pengerusi Pakatan Harapan Tun M yang dicalonkan bakal *Perdana Menteri* Harapan kini mula menunjukkan *kuasa Vetonya* apabila mencabar kepimpinan PKR Selangor yang menolak keputusan melantik beliau sebagai *Perdana Menteri* supaya memberikan calon alternatif lain selain darinya..

Dalam masa sama, Turn M juga mahu pihak yang menolaknya memaklumkan calon gantian yang dilihat layak berbanding dirinya menerusi rundingan yang akan dibuat.

*"Ini kita nak tanya, kita nak tahu, Kita bukan nak tolak siapa, tentu ada orang setuju tak setuju.* *Kita runding tengok siapa calon ganti,”* katanya selepas mempengerusi Mesyuarat Presiden Pakatan Harapan di ibu pejabat PPBM, semalam.

Antara yang mempertikaikan pemilihan Turn M sebelum ini ialah Ketua Wanita Pakatan Harapan yang juga Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin..

Zuraidah yang juga Ahli Parlimen Ampang mencadangkan bekas Perdana Menteri itu sesuai diberikan jawatan Menteri Kanan atas alasan Dr. Mahathir adalah Negarawan yang pernah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun..

Selain dari itu beberapa pemimpin DAP juga menyuarakan tidak bersetuju Pakatan Harapan melantik Turn M sebagai Perdana Menteri ke 7 nanti..

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana