Pulak Dahhh!!!! Belum ada keputusan muktamad siapa calon PM - PKR

SHAH ALAM: PKR, satu-satunya parti di dalam Pakatan Harapan (PH) yang sehingga kini belum memberikan kata putus tentang calon perdana menteri dan timbalannya, menafikan khabar angin kononnya ia merancang menentang keputusan menamakan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Perkara itu dinyatakan Naib Presidennya, Nurul Izzah Anwar, sebagaimana memetik laporan The Malaysian Insight.

Izzah berkata partinya bukan sengaja menangguhkan persetujuan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri, sebaliknya keutamaan pembangkang pada ketika ini adalah menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 terlebih dahulu.

Berkenaan isu calon perdana menteri, menurut Ahli Parlimen Lembah Pantai itu, perkara tersebut masih dibincang secara tertutup oleh pemimpin-pemimpin empat parti gabungan pembangkang itu.

Izzah juga menambah bahawa dirinya 'optimisik dengan apa sahaja keputusan'.

“Setakat yang saya tahu, kami masih tak sahkan apa-apa cadangan (calon perdana menteri) sudah dibuat,” katanya.

Sebelum ini nama Dr Mahathir, yang juga Pengerusi PH dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dilaporkan sebagai calon perdana menteri dan timbalan perdana menteri gabungan pembangkang itu selepas ia mengadakan permukiman di Putrajaya baru-baru ini.

“Fokus penting sekarang adalah menang pilihan raya…tiada keperluan untuk mengutamakan penamaan (calon) perdana menteri.

“Barisan Nasional menyerang kami dalam isu ini, mahu (nama) calon diumumkan.

“Tetapi fokus kita adalah memuktamadkan (pembahagian) kerusi bagi memastikan kita (boleh) merampas kuasa untuk mewakili rakyat dan melaksanakan perubahan," ujar Izzah.

Sementara itu Izzah juga memaklumkan PH pada masa kini sedang memuktamadkan senarai pembahagian kerusi bagi PKR-DAP-Amanah dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana