“BERHENTI JADI MUNAFIK…. SUDAH BERPULUH KALI RAFIZI DITANGKAP MENIPU” – JOHAN

Berhenti jadi munafik! Itulah saranan Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Johan Abd Aziz berkaitan sikap pemimpin pembangkang Rafizi Ramli yang terus berterusan menabur fitnah terhadap lawannya.

Jelas beliau, sebagai orang Islam yang berpegang kepada ajaran Allah, Naib Presiden PKR itu harus mendalami apa hukum orang munafik dan balasannya di akhirat kelak.

“Rafizi ini diibaratkan tidak boleh hidup kalau tidak menipu dan menfitnah. Bertaubatlah… insaflah… Takutlah sikit dengan hukum Allah. Kita hidup bukan menongkat langit.

“Jangan terlalu mengejar dunia sehingga kita lupa akhirat. Ini nasihat saya sebagai sesama beragama Islam sebab ini bukan kali pertama, kedua atau ketiga… tetapi sudah berpuluh kali Rafizi ‘ditangkap’ menipu dan menfitnah.

“Janganlah hanya kerana mahu kuasa, kita halalkan segala cara,” ujarnya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Justeru, beliau menyeru kepada seluruh rakyat negara ini agar jangan sesekali terpengaruh dengan ‘si kaki kelentong’ ini.

Tambahnya jika ada individu yang masih ragu-ragu, siasatlah terlebih dahulu agar tidak menjadi mangsa penipuan Rafizi.

“Kita ambil contoh paling mudah dan masih orang ingat iaitu isu Tabung Haji akan muflis. Selepas Rafizi memukul canang penipuan ini dan ramai yang tepengaruh maka berduyun-duyunlah orang menyerbu tabung haji dan mengeluarkan duit simpanan.

“Akhirnya sekarang ini mereka menyesal tapi sudah terlambat. Nasi sudah menjadi bubur. Kata-kata hasutan ini memang sedap kita dengar berbanding kebenaran.

“Walaupun Tabung Haji sudah mengeluarkan kenyataan penafian tetapi ramai yang tidak percaya… begitu juga bila kerajaan menjelaskan tentang kebenaran. Masih ramai yang tidak mahu mendengar dan terus menuding jari kerana terpengaruh dengan politik persepsi palsu yang dimainkan pembangkang,” luahnya lagi.

Tambah Johan, pembangkang sebenarnya sudah semakin terdesak dan ini memang sudah dijangka memandangkan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) sudah semakin hampir.

“Dek kerana rekod Barisan Nasional (BN) di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak semakin baik dan diterima rakyat maka tidak hairanlah pembangkang akan menyerang dari setiap sudut bagi memastikan politik persepsi kembali mekar di minda rakyat”, katanya.

Untuk rekod, baru-baru ini Rafizi ditempelak kerana berbohong apabila cuba mengaitkan kononnya Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan melantik abangnya sendiri sebagai kontraktor pelaksana Expo NegaraKu.

Antara pembohongan ‘popular’ Rafizi adalah berkaitan fitnah cincin isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor. Rafizi memberi alasan semasa perbicaraan saman fitnah di mahkamah kenyataan tersebut adalah seloroh dan gurauan dan fitnah Tabung Haji akan rugi RM933 juta. Akibat fitnah itu, seramai 3,954 pendeposit Tabung Haji menutup akaun mereka. Tetapi Rafizi sendiri masih tidak tutup akaunnya dalam Tabung Haji dan turut menerima dividennya. – MediaUMNO

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana