ARAB SAUDI TIRU CARA NAJIB PIMPIN MALAYSIA, DAP KENA LAGI…

Seorang penganalisis politik secara sinis mencadangkan Pakatan Harapan diketuai DAP menghantar para pemimpinnya untuk `membantu Arab Saudi’ berikutan beberapa keputusan yang dibuat negara itu menyamai langkah kerajaan Malaysia dalam memperkukuh ekonomi.

Lim Sian See yang juga pengendali blog memberitahu, Arab Saudi dijangkakan meningkatkan harga petrol di negara itu sehingga 80 peratus untuk suku pertama tahun 2018, menjadikan kadarnya sama atau lebih mahal berbanding Malaysia.

Katanya juga, kerajaan Arab Saudi akan memperkenalkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dengan kadar lima peratus bermula tahun depan, selain mengumumkan pemberian `The Citizen Account’ yang menyerupai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

“Mereka (pembangkang) boleh mempertikaikan kenapa kerajaan Arab Saudi ‘zalim’ kepada rakyat mereka, sedangkan mereka merupakan negara pengeluar utama minyak dunia.

“GST juga membebankan rakyat dan ini disebabkan tindakan kerajaan Arab Saudi `songlap’. `Citizen Account’ merupakan dedak kepada rakyat, `cash is king’,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. – UTUSAN ONLINE

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana