TRUMP PUJI NAJIB URUSKAN DIALOG ASEAN-AS

Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump memuji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana kejayaan menganjurkan Dialog ASEAN-Amerika Syarikat (AS) yang diadakan sempena Sidang Kemuncak ASEAN ke-31 di sini, hari ini.

Malaysia merupakan negara penganjur dialog tersebut yang diadakan sempena 40 tahun perhubungan rantau ini dengan negara itu dan juga ulang tahun ke-50 penubuhan ASEAN.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri Najib (Tun Razak) atas kecemerlangan penganjuran majlis dialog ini dan saya sangat menghargainya. Anda menyelaraskannya dengan baik dengan kami,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan alu-aluan sempena dialog tertutup tersebut di Pusat Konvensyen Antarabangsa Filipina di sini yang dipengerusikan oleh Presiden Filipina Rodrigo Dutarte.

Menurut Kementerian Luar, fokus dialog tersebut antara lain akan membincangkan mengenai kejayaan hubungan 40 tahun kedua-dua rantau, isu-isu berbangkit seperti pertikaian Laut China Selatan, keganasan, ekonomi digital dan rancangan masa depan. 

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana