RAKYAT MALAYSIA SUSAH? SEHARI SELEPAS HARGA MINYAK NAIK, IKEA TEBRAU DISERBU RIBUAN ORANG

SEBAGAI rakyat Malaysia, berita perubahan harga minyak yang diumum pada setiap Rabu seolah-olah sudah ‘sebati’ didengari sehinggakan ia tidak begitu dirasai perubahannya.

Namun semalam, rakyat terpaksa menerima situasi berbeza apabila harga petrol mingguan meningkat sedikit iaitu naik sebanyak 7 sen bagi RON 95 manakala RON 97 pula sebanyak 6 sen.

Maka ramailah mengeluh perkara berkenaan yang secara tidak langsung konon menyebabkan peningkatan kos sara hidup, ditambah pula rata-ratanya menggunakan kenderaan untuk melakukan tugas harian.

Bagaimanapun, pelik pula kisahnya yang berlaku di selatan tanah air apabila pembukaan hari pertama gedung IKEA di Tebrau, Johor Bahru dikatakan telah dipenuhi ribuan umat manusia sejak awal pagi tadi!

Keajaiban itu tercipta apabila kira-kira 5,000 pengunjung berpusu-pusu tidak lepas peluang menyerbu pintu masuk gedung perabot itu seawal jam 6 pagi, malah ada yang telah menunggu di situ sejak jam 12 tengah malam tadi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana