PPBM LANCANG DESAK PARTI DIHARAMKAN....MADEY PENING KEPALA NI

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) terus menerima tekanan apabila ahli akar umbinya yang terdiri daripada Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) mendesak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) mengharamkan parti itu.

Selain itu, ahli-ahli akar umbi Armada PPBM Lanchang yang hilang keyakinan kepada kepe­mimpinan parti itu juga mendesak supaya Ketua Armada PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman meletakkan jawatan.

Wakil Armada PPBM Lanchang, Airul Amir Amirudin berkata, ahli-ahli akar umbi khususnya golongan muda berasa tertipu dan diperbodohkan tentang kewujudan sayap PPBM yang tidak wujud dalam perlembagaan parti tersebut.

‘‘Tun Dr. Mahathir Mohamad selaku Pengerusi PPBM dan Ketua Armada, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kena bertanggungjawab penuh atas penipuan besar ini yang mana selama lebih setahun kami menyokong perjuangan ini atas dasar percaya tetapi kini kami sedar dipermainkan,’’ katanya dalam sidang akhbar di sini, hari ini.

Menurut Airul Amir, ahli akar umbi berasa diperdaya oleh kepemimpinan parti berkenaan yang dilihat tidak menjalankan tanggungjawab dengan baik dalam membela mereka.
Dalam pada itu, seorang lagi ahli PPBM, Mohd. Izaid Mohd Nor berkata, beliau kecewa dengan tindakan Syed Saddiq dan juga Dr. Mahathir yang tidak menunjukkan sikap bertanggungjawab dan gagal menyelesaikan pelbagai isu dalam PPBM.

‘‘Mana Syed Saddiq sekarang, dengar di Paris pergi sana sini. Armada tidak wujud tetapi pemimpin bersenang-lenang hidup dan sampai bila hendak membuat kami macam bahan mainan,’’ tegasnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana