PEMBANGKANG KORBANKAN MANFAAT UNTUK RAKYAT DEMI TUNJUK ‘HERO’ – RIZAL

Pemimpin pembangkang, khususnya ahli Parlimen, diingatkan agar tidak mengorbankan manfaat yang bakal diraih rakyat semata-mata mahu dilihat sebagai “hero”, tegas Pegawai Khas Perdana Menteri Datuk Rizal Mansor.

Beliau dipetik berkata, ia sememangnya menjadi tugas pembangkang untuk membuat semak dan imbang dalam sistem berparlimen di Malaysia, namun ia bukan alasan untuk menolak Bajet 2018, yang pada asasnya banyak memberi kebaikan kepada rakyat tanpa mengira kaum dan parti yang disokong mereka.

“Tolak Bajet 2018, maknanya tolak bantuan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) untuk rakyat, tolak kenaikan gaji dan bonus khas kakitangan awam dan tolak bantuan pendidikan dan pembangunan untuk negara.

“Apakah dengan menolak bajet ini bermakna DAP juga tolak usaha menaik taraf Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang dan tolak bantuan untuk pekebun kecil serta dana kampung Cina di seluruh negara?

“Juga, bagaimana kerajaan nak bayar gaji dan elaun ahli Parlimen pembangkang jika mereka menolak belanjawan ini?” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Baru-baru ini, media tempatan melaporkan kira – kira 59 ahli Parlimen pembangkang yang mewakili DAP, PKR, PPBM dan PAN menolak Bajet 2018 selepas ia dibahaskan di Dewan Rakyat.

Manakala 11 ahli Parlimen Pas pula mengambil sikap berkecuali.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana