MUFTI PERLIS TAMPIL PERTAHANKAN SEKUTU DAP...HABIS DIPANGGIL APA LAGI JIKA NAK JATUHKAN PEMERINTAH?

Mufti Perlis, Prof. Madya Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin hari ini tampil mempertahankan sekutu DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad daripada kecaman orang Melayu.

Beliau dalam cacatan di Facebook mendakwa dirinya konon lebih tahu siapakah Mahathir yang sebenar berdasarkan pengenalan beliau secara peribadi dengan Mahathir sejak tahun 2007.

“Mahathir lebih fikir tentang nasib orang Melayu dibandingkan ramai yang lain. Saya banyak kali berbual secara langsung dengan beliau sejak dahulu. Saya kata ‘hati nurani beliau sangat Melayu’,” dakwanya.

Justeru, Mohd. Asri menempelak mereka yang menyatakan Mahathir kini menjadi pengkhianat Melayu apabila bersekongkol dengan DAP yang jelas tidak pernah memperjuangkan hak Melayu dan Islam.

“Kebencian kita kepada seseorang tidak wajar sehingga kita menzalimi haknya,” dalihnya lagi. Untuk rekod pembangkang sebelum ini sering kutuk Mahathir termasuk menggelarnya diktator Maha Firaun!

Mohd. Asri bagaimanapun memang diketahui umum sebagai individu yang sangat rapat dengan Mahathir dan isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali.

Keakraban mereka berlangsung sejak Mahathir masih lagi dalam UMNO iaitu sebelum Mahathir bertindak keluar parti dan menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)

Kemesraan mereka juga bermula iaitu sebelum Mahathir berjaya dipancing oleh DAP dan Pakatan Harapan untuk menyertai gabungan parti pembangkang bagi menumbangkan kerajaan BN diterajui UMNO.

Mahathir ketika ini dibawa berkempen ke seluruh negara oleh pembangkang terutama di kawasan-kawasan orang Melayu untuk memenangkan DAP dan Pakatan Harapan dalam pilihan raya umum kelak.

Berikutan itu Mahathir itu dikecam ramai orang Melayu kerana dilihat seolah-olah mengkhianati kaum Melayu semata-mata demi agenda politiknya. – MYNEWSHUB.CC

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana