Kor Ming didakwa buat laporan polis palsu...Angkuh Dan Bongok Pemimpinan DAP Ni

Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming mungkin seorang yang berkelulusan undang-undang tetapi bagi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) Perak, dia tidak terkecuali dari disiasat polis.

Ini kerana bagi badan itu terdapat sesuatu yang mengelirukan berhubung laporan polis dibuat Kor Ming, yang juga ADUN Kepayang mengenai ucapannya sendiri.

Beliau dipetik mengeluarkan kata-kata nista (pu**mak) ketika berucap kepada penyokongnya dalam satu program politik  tetapi kemudian menafikan ekoran tekanan rakyat.

Beliau turut membuat laporan polis menafikan ada mengeluarkan perkataan tersebut. Ini ekoran laporan polis yang dibuat antaranya Pemuda UMNO negeri.

Bagi BNBBC Perak, perkara ini sesuatu yang serius dan menggesa  polis mengambil tindakan tegas terhadap Kor Ming kerana didakwa membuat laporan palsu.

Pengerusinya, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib berkata beliau amat kesal dengan tindakan biadap Kor Ming kerana menafikan tindakan itu sedangkan jelas dia (Kor Ming) telah menghamburkan kata-kata kesat kepada  Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir  berdasarkan rakaman video penuh ceramahnya.

``Ucapan beliau yang kita ada ini, kita ambil daripada saluran YouTube Kor Ming sendiri iaitu Taiping kiniTV, dan mungkin ketika ini ianya telah pun dipadam.

``Walau bagaimanapun, kami sempat memperoleh video tersebut . . . sekiranya pihak polis menginginkan salinan ini, saya sedia bekerjasama dan memberikannya,” katanya kepada pemberita di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh pada Khamis.

Menurut ADUN Slim itu, tindakan Kor Ming harus dihentikan kerana ianya hanya memberi gambaran buruk dalam kalangan ahli politik negara kepada masyarakat, khususnya golongan generasi muda.

``Kita bimbang, kalau ada anak-anak muda yang mahu berjinak-jinak dalam dunia politik, namun akibat terlihat akan sikap pemimpin DAP itu, mereka akan tawar hati,” kata Khusairi.

Sebelum ini  media melaporkan, menerusi satu video rakaman ceramah pembangkang, ADUN DAP itu telah mengeluarkan kata-kata kesatnya serta menfitnah Zambry kononya anugerah Game Changer yang diterimanya daripada BrandLaureate adalah dibayar.

Atas sebab itu, seramai 7 badan bukan kerajaan (NGO) telah tampil membuat laporan polis, pada Isnin, yang terdiri daripada Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Perak, Parlimen Belia Malaysia Perak dan Nadi Rakyat.

Kor Ming kemudiannya tampil membuat laporan polis dan mendakwa kononya video beliau telah disunting dan menafikan yang beliau telah mengeluarkan kata-kata kesat di pentas ceramahnya dekat  Kampung Simee, Khamis lalu.

Semalam, Pemuda UMNO Perak juga tampil membuat laporan balas di Balai Polis Sungai Senam, Ipoh.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana