Ambil Lah Sapa Sapa Pun PAN...Kalah Punya

Amanah sedia tawar kerusi untuk Mahfuz dan Syed Azman jika sertai PH pada PRU14

SHAH ALAM: Amanah bersedia menawarkan tempat kepada dua pemimpin PAS Datuk Mahfuz Omar dan Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi untuk bertanding mewakili Pakatan Harapan (PH) pada Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

Menurut Setiausaha Agung Amanah Mohd Anuar Mohd Tahir, pihaknya bersedia berbuat demikian kepada mana-mana calon yang layak mewakili PH termasuk Mahfuz dan Syed Azman.

"Ya, kita bersedia menyediakan tempat untuk sesiapa sahaja tidak semestinya mereka.

"Orang yang akan kita kemukakan ramai sekali dan orang yang ada kelayakan dalam Pakatan Harapan ini terlalu ramai," katanya kepada Antarapos.

Namun tegas beliau, disebabkan senarai nama calon yang banyak tiada jaminan seseorang calon itu dipilij mewakili PH pada PRU14 nanti.

"Jadi tiada satu pun nama yang boleh diberi jaminan akan mendapat tempat.

"Bagaimanapun oleh kerana mereka orang politik yang sudah lama, saya rasa ruang bagi mereka itu sentiasa ada kalau mereka menyertai Pakatan Harapan," katanya.

Sebelum ini Mahfuz serta Syed Azman yang masing-masing merupakan Ahli Parlimen Pokok Sena dan ADUN Batu Burok menyatakan kesediaan mewakili PH berbanding kekal bersama PAS pada PRU14.

Keputusan mengubah haluan politik dibuat mereka secara rasional berdasarkan kepada kemampuan gabungan parti dalam PH untuk mengambil alih pentadbiran Putrajaya pada PRU14.

Malah Mahfuz turut mengesahkan akan menolak sekiranya PAS menawarkan beliau untuk bertanding di mana-mana kerusi pada PRU14 yang akan diadakan tidak lama lagi.

Jelas Mohd Anuar lagi, langkah menyenaraikan calon bagi setiap kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) belum dimuktamadkan.

"Saya tidak boleh menjawab lagi sebab belum berbincang soal calon lagi, kita hanya berbincang tentang pembahagian kerusi Parlimen dan DUN.

"Bila sampai sampai masanya kita akan berbincang orang-orang yang akan mengisinya, saya rasa masa itu kita boleh jawab," katanya.

Sehubungan itu, katanya, calon yang berkelayakan untuk mewakili PH akan diketahai selepas perbincangan diadakan tidak lama lagi.

"Kalau nak kata tiada tempat untuk mereka sama sekali saya tidak ada kelayakan untuk menjawabnya.

"Nak mengatakan bahawa memang kita sedia tempat untuk mereka juga saya tidak layak mengulasnya," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana