Rakyat Tidak Terpedaya Tawaran Bajet Pembangkang

SEREMBAN – Rakyat tidak mudah tertipu dengan Bajet Alternatif yang dibentangkan oleh Pakatan Harapan (PH) yang menawarkan pelbagai imbuhan dan tawaran kerana ia ulangan bagi setiap tahun.

Ketua Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM),  Badrul Hisham Shaharin berkata, ini kerana pembangkang sendiri gagal melaksanakan segala apa yang tawarkan di negeri yang diperintah oleh mereka baik di Selangor dan Pulau Pinang.

Menurutnya, contoh yang paling hampir adalah hapuskan tol seperti yang ditawarkan dalam bajet tersebut, adakah mereka ini lupa bahawa Kerajaan Selangor mempunyai saham di Lebuh Raya Damansara-Puchong (LDP) dan Lebuh Raya Shah Alam (Kesas).

“Kerajaan Negeri Selangor melalui Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mempunyai pegangan saham sebanyak 20 peratus di LDP dan 30 peratus di Kesas, jika benar kenapa tol di lebuh raya berkenaan tidak dimansuhkan.

“Ini membuktikan mereka setiap tahun mengulangi bajet yang sama dalam usaha untuk meraih sokongan daripada rakyat. Bagaimanapun pembangkang lupa rakyat kini sudah cerdik dan tidak mudah ditipu,” katanya.

Beliau yang turut dikenali sebagai Chegubard berkata, persoalan juga timbul kenapa pembangkang tidak memilih Petronas, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan beberapa agensi lain, sebaliknya tumpuan kepada Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) untuk dihapus campur tangan politik.

Menurutnya, ini adalah tujuan pembangkang untuk mengawal agensi yang mempunyai kuasa dari mengambil tindakan terhadap mereka selain daripada untuk menjaga periuk nasi kroni dan ahli keluarga.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana