RAHMAN DAHLAN: PORTAL-PORTAL TERANG-TERANGAN MENIPU TENTANG PENEMUAN BANK DUNIA

Raja Petra Kamarudin, Malaysia Today, 11 Oktober 2017

(The Star) – Portal berita tertentu “terang-terangan berbohong” mengenai penemuan laporan Bank Dunia baru-baru ini mengenai Asia Timur, dakwa Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata portal-portal ini didakwa cuba “mensabotaj ekonomi Malaysia” dengan mengatakan bahawa laporan tersebut seolah-olah menyimpulkan bahawa ekonomi Malaysia dijangka bertambah buruk.

Dalam satu kenyataan pada hari Rabu, Abdul Rahman juga menyediakan senarai petikan terus dari laporan itu di mana Bank Dunia bersifat jauh lebih positif dalam menilai kemajuan ekonomi Malaysia.

Memetik dari laporan itu, beliau berkata pertumbuhan perbelanjaan persendirian dan kenaikan eksport menyumbang kepada pertumbuhan pesat Malaysia dan pertumbuhan KDNK terbaiknya menjelang suku tahun 2015.

“Prospek itu kekal positif kerana ekonomi Malaysia terus mengalami pertumbuhan menyeluruh dalam banyak sektor yang pelbagai,” kata Abdul Rahman.

Beliau juga menegaskan bahawa ramalan laporan itu mengatakan bahawa Malaysia akan mengekalkan kadar pertumbuhan semasanya pada tahun 2018 dan 2019, tetapi pada “kadar yang lebih sederhana” kerana jangkaan pertumbuhan perbelanjaan modal yang lebih rendah.

Abdul Rahman berkata mereka yang berbohong mengenai pertumbuhan ekonomi Malaysia sepatutnya berasa malu.

“Berita palsu mereka tidak sejajar dengan apa yang dikatakan oleh institusi-institusi global mengenai Malaysia.

“Mereka tahu bahawa Kerajaan ini mempunyai rancangan ekonomi – dan rancangan itu telah disampaikan dan akan terus disampaikan untuk kepentingan semua rakyat Malaysia,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana