MADEY...MADEY JADI PUNCA MASYARAKAT CINA ENGGAN TURUN DEMO #KLEPTOKRASI

Tun Dr Mahathir Mohamad adalah punca yang menyebabkan masyarakat Cina tidak berminat untuk menghadiri Perhimpunan Sayangi Malaysia Hapuskan Kleptokrasi anjuran pembangkang, Sabtu lalu.

Menurut kolumnis isu semasa Kwong Wah, Rich Too, masyarakat Cina masih terkesan dengan tindakan-tindakan Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri.

Membandingkan kehadiran masyarakat Cina pada himpunan-himpunan anjuran pembangkang sebelum ini, jelas katanya kehadiran Mahathir di dalam pakatan pembangkang telah melemahkan sokongan kaum tersebut terhadap pembangkang.

“Meneliti himpunan kleptokrasi hari Sabtu yang lalu, kita boleh nampak jumlah kehadiran warga Cina sudah semakin merosot. Dibandingkan dengan perhimpunan Bersih 1 hingga 5, kehadiran orang Cina pada Sabtu lalu hanya sekitar 1,000 orang sahaja.

“Apa yang menjejaskan kehadiran orang Cina pada Sabtu lalu adalah Mahathir. Sehingga hari ini beliau masih belum menjawab apa yang dilakukannya terhadap masyarakat cina sepanjang 22 tahun (berkuasa) seperti yang dibangkitkan oleh pembangkang sendiri sebelum ini.

“Maka orang Cina tidak boleh sokong dia dan menyebabkan himpunan ini gagal,” katanya kepada KLXPRESS.

Perhimpunan anjuran pembangkang itu gagal mencapai sasarannya untuk menghimpunkan seramai 100,000 orang penyokong.

Walaupun menampilkan nama-nama besar pimpinan pembangkang seperti Mahathir sendiri selaku Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohd Sabu, namun himpunan tersebut hanya mampu menarik kehadiran sekitar 4,000 orang sahaja.

Jumlah tersebut disahkan oleh Ketua Polis Selangor, Datuk Mazlan Mansor.

Tidak seperti himpunan-himpunan pembangkang sebelum ini yang majoritinya dihadiri oleh kaum Cina, namun perhimpunan Sabtu lalu menyaksikan kehadiran kaum tersebut merosot dengan mendadak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana