MAAF TUN MAHATHIR, JANJI SUKAR DIPERCAYA....SEMUANYA NAK BERBOHONG LAH

Tun Mahathir janji akan hapuskan GST jika beliau menang. Malangnya, beliau juga tidak boleh janji BR1M akan diteruskan dan subsidi lain seperti perkhidmatan kesihatan dan pendidikan akan diteruskan seperti sekarang.

Beliau juga mendakwa antara punca beban kewangan kerajaan meningkat ialah kenaikan gaji kakitangan awam. Ini bermakna kakitangan awam mungkin berhadapan potongan gaji jika Mahthir menang.

Mahathir boleh berjanji apa sahaja namun rekod pentadbirannya jelas tidak pernah menyebelahi rakyat biasa:

1. meluluskan kenaikan tol 3 kali setahun dengan 10% setiap kali kenaikan
2. Mewujudkan PTPTN
3. Pernah benarkan kenaikan kadar faedah bank sehingga berbelas peratus setahun
4. mengenakan yuran sekolah dan yuran peperiksaan SPM
5. Menaikkan cukai kereta untuk melindungi proton

Mahathir kena faham dahulu beliau mentadbir negara dengan “menangguhkan kos” kepada generasi akan datang. Yang membayar kos-kos pentadbirannya dulu adalah kerajaan hari ini.

Lagi pun Mahathir tidak mempunyai kefahaman urusan kewangan negara. Dulu pun beliau bergantung kepada Nor Mohamed Yaakop sahaja.

Hampir 90% mereka yang faham ekonomi dan kewangan kerajaan moden hari ini beranggapan GST ialah kaedah terbaik. Ia membolehkan kerajaan mempunyai kestabilan pendapatan untuk memberi perkhidmatan lebih baik kepada rakyat.

Mahathir tentu tidak faham keperluan menjadi kerajaan kebajikan kerana lebih 40 tahun lalu beliau telah lama meninggalkan dunia klinik kebajikan di Alor Setar.

Mahathir yang memahami hati nuraini rakyat biasa telah lama hilang sejak beliau bergaul dengan tokoh-tokoh dunia korporat dan menyambut hari jadi dengan kos mungkin mencecah puluhan atau ratusan ribu.

Idea dan pandangan beliau telah berubah dari seorang doktor dan ahli politik rakyat, kepada doktor dan ahli politik yang dikelilingi idea-idea korporat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana