Jeritan reformasi pembangkang kerana kecewa bajet baik

Jeritan reformasi oleh ahli-ahli parlimen pembangkang sebaik selesai Datuk Seri Najib Tun Razak membentang Bajet 2018 di Dewan Rakyat membuktikan mereka kecewa dengan pelbagai pengumuman baik untuk rakyat oleh Perdana Menteri.

“Mereka kecewa dengan bajet yang baik,” kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kepada media, di Parlimen, Jumaat.

Najib memegang buku Belanjawan 2018 selepas selesai membentangkan Belanjawan 2018 di Parlimen pada petang jumaat.Turut serta Dr Ahmad Zahid.

Selain menjerit reformasi, ada antara mereka dilihat mengangkat palakad ‘No GST’. Pada pembentangan bajet tahun lalu, mereka juga berbuat  demikian.

Ditanya media sama ada bajet kali ini adalah bajet pilihan raya, Zahid sambil tersenyum berkata, “betul, bajet pilihan  raya,”.

Beliau juga percaya, Barisan Nasional (BN) akan capai kejayaan lebih baik pada pilihan raya akan datang jika semua pihak bekerja sama.

Bukan rahsia lagi, Bajet  2018 adalah bajet terakhir sebelum pilih raya umum ke 14 yang mungkin diadakan awal tahun depan.

Mengulas bajet yang dibentang oleh Perdana Menteri, Zahid berkata, ia merangkumi semua segmen masyarakat, bukan sahaja tertumpu kepada golongan B40 dan M40 seperti tahun lalu.

Zahid juga berterima kasih kerana Kementerian Dalam Negeri (KDN) juga mendapat peruntukan ke empat terbesar di dalam pengumuman bajet hari ini.

Selain itu katanya, pembinaan 10,000 unit rumah dan baik pulih  kuaters polis membolehkan anggotanya menikmati kediaman yang lebih selesa.

Dalam pada itu, Zahid menyatakan teruja dengan pengiktirafan Perdana Menteri terhadapnya  sebagai sahabat yang setia.

“Ini tentu lebih bermakna dari bajet,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana