Isu pengundi hantu di Perak... PAS sindir DAP

PAS Perak  menganggap DAP dan Pakatan Harapan (PH) semakin terdesak sehingga menjadikan isu pengundi hantu sebagai modal politik untuk menimbulkan persepsi kepada masyarakat menjelang PRU ke-14.       

Menurut Pesuruhjaya PAS Perak, Haji Razman Zakaria DAP dan PH tidak wajar melempar tuduhan kononnya wujudnya pengundi hantu di Perak dan sebaliknya mesti mengemukakan bukti kukuh wujudnya pengundi hantu  di negeri ini.

``Jangan membuat tuduhan untuk menimbulkan persepsi kepada masyarakat kononnya wujud pengundi hantu dan mereka (PH) mesti ada bukti dan unsur-unsur yang boleh dipercayai supaya tindakan seterusnya diambil oleh pihak yang bertanggungjawab.

``Dalam senario sekarang DAP dan PH dilihat semacam terdesak untuk mendapatkan simpati dan sokongan pengundi dengan menimbulkan isu pengundi hantu ini.

``Pada dasarnya pengundi Melayu di Perak menolak pendekatan mereka (pakatan harapan ) ini yang jauh berbeza berbanding  pendekatan MCA,'' katanya kepada Agendadaily pada Jumaat.

Mengenai krisis dalaman yang berlaku dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Perak mutakhir ini, katanya, senario yang berlaku dalam parti gabungan PH itu bakal memberi kelebihan dan peluang bagi PAS untuk beroleh kemenangan pada pilihan raya nanti.

Katanya, PAS tidak gentar dan goyah  menghadapi lawan  walaupun  akan bertanding secara sendirian.

Sebelum ini Haji Razman menjelaskan  PAS sudah set untuk bertanding di 40 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen di Perak yang majoritinya dikuasai UMNO pada PRU ke-14 nanti.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana