Ismail Sabri tolak dakwaan PM arah SPRM cekup Shafie....Cegah Rasuah Pun Susah Bukan PH Saja..Menteri Ada Kena Tangkap

Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menolak dakwaan bahawa kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri, mengarahkan penahanan ke atas bekas Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

“Tak ada kena mengena, SPRM ini sebuah badan bebas, dia boleh siasat siapa saja yang dia nak siasat.

“Dulu SPRM tahan dan tuduh EXCO kerajaan Johor, Kita tidak pernah kata tidak adil dan mempunyai agenda.

“Tapi bila kena kepada pemimpin pembangkang, kita dituduh ada agenda,” kata Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah itu hari ini di perkarangan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, hari ini.

Ismail Sabri mengulas mengenai dakwaan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Najib didakwa mendalangi penahanan Shafie pada 19 Oktober lalu.

Pada masa sama, Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu juga menafikan bahawa operasi SPRM di Sabah bertujuan untuk melumpuhkan WARISAN menjelang PRU-14.

“Saya yakin SPRM tidak ada agenda politik,” katanya.

Turut direman adalah dua orang adik Shafie iaitu Hamid Apdal dan ADUN Lahad Datu, Datuk Mohd Yusof Apdal yang sudah dibebaskan.

Selain itu beberapa bekas pegawainya seperti Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Jamawi Jaafar dan EXCO  Pemuda, Arrifin Kasim serta pimpinan kanan WARISAN turut berhadapan situasi serupa.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana