Bekas ADUN dedahkan taktik kotar DAP menjelang PRU14

Bekas ADUN DAP DUN Malim Nawar Perak, Datuk Kesvinder Singh  mendedahkan niat jahat Pakatan Harapan (PH) yang begitu beria-ia memainkan isu pengundi hantu kerana mahu mengambarkan seolah-olah BN cuba menipu rakyat

Menurutnya isu pengundi hantu ini dimainkan bukan sahaja untuk mendapat publisiti murahan tetapi juga meraih simpati pengundi supaya menyokong DAP dalam Pakatan Harapan menjelang pilihan raya umum ke 14 (PRU ke-14) nanti.

``Inilah mainan wayang DAP dan Pakatan Harapan …mereka nak publisiti murahan, nak supaya pengundi rasa belas kasihan kepada mereka dan memberikan undi kepada pakatan harapan itulah matlamat utama mereka.

``Mereka cuba nak kelirukan pengundi supaya jangan mengundi BN, mereka hendak mengambarkan BN sebagai jahat, menipu sebenarnya itulah niat pakatan harapan,’’ katanya.

Menurut Kesvinder sebagai wakil rakyat  dan orang politik, Nga Kor Ming (Pengerusi DAP negeri) perlu bersikap matang dan bukan kebudak-budakan kerana menuntut BN meminta maaf kepadanya dan Pakatan Harapan dengan menuduh kononnya BN  membawa 165,000 pengundi hantu.

``Kita ada peraturan, undang-undang  dan saluran yang betul…bantahan boleh dibuat kepada SPR sebagai sebuah badan bebas..bukan suruh BN minta maaf di public.

``Jangan libatkan pemimpin BN, you siapa?..mengapa pula you libatkan BN sebab SPR sebagai sebuah badan bebas mempunyai peranan dalam hal daftar pengundi ini..so jangan libatkan BN dalam hal pengundi hantu ini,’’ tegasnya.

Kesvinder turut mendedahkan sepanjang pengalamannya menjadi wakil rakyat DAP, pemimpin parti itu tidak menghormati orang bawahan mereka.

``Kita orang bawahan tidak dihormati di mana keputusan-keputusan dan cadangan kita bukan selalu diterima oleh mereka,’’ katanya.

Terdahulu para pemimpin BN Perak termasuk Menteri Besar dan Datuk Saarani Mohamad membidas pembangkang yang mengheret BN dalam isu pengundi hantu. Ia urusan SPR, kata mereka.

Tetapi pembangkang di Perak tidak puas hati telah membuat laporan polis berhubung isu sama mendakwa mereka ada bukti kepada tuduhan mereka itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana