BANGSA BUGIS SUDAH MARAH!TUA TUA MASIH KUTUK BANGSA LAGI...MADEY MADEY

Persatuan Bugis Johor membuat laporan polis supaya satu siasatan dapat dibuat dan tindakan dapat diambil terhadap ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad, yang disifatkan menghina dan rasis.

Yang Dipertuanya, Datuk Awang Mohamad, berkata kenyataan Dr Mahathir yang menyebut Bugis itu lanun, mengguris hati seluruh masyrakat Bugis di Malaysia dan Nusantara, yang dianggarkan seramai enam juta orang.

“Kita mengutuk kenyataan biadap Tun Dr Mahathir yang menyebut Bugis itu lanun. Kita sudah membuat dua laporan polis dan akan diikuti beberapa laporan lagi supaya Tun Dr Mahathir memohon maaf secara terbuka,” katanya.

Bagi Bekas Presiden Persatuan Komuniti Bugis Sabah Datuk Osman Jamal pula berkata kenyataan dibuat bekas Perdana Menteri itu amat mengecewakan dan menyinggung ramai pihak.

Selain dari itu beliau turut mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memohon maaf secara terbuka kepada semua masyarakat Bugis atas kenyataan biadabnya yang mengatakan bangsa itu sebagai lanun.

Beliau yang sudah 31 tahun menerajui persatuan itu berkata, jika tiada permohonan maaf terbuka dibuat oleh Dr Mahathir, maka pihaknya tidak teragak-agak untuk membuat laporan polis.

“Saya sudah melihat video ucapan itu. Sebagai seorang Melayu keturunan Bugis, kenyataan itu sangat mengecewakan.

“Beliau sendiri selalu mengingatkan rakyat Malaysia supaya sentiasa hormat menghormati antara satu bangsa dengan yang lain.

“Malah, tindakan menghina bangsa seorang pemimpin tidak harus dilakukan demi perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia.

“Jika beliau enggan memohon maaf, maka segala rasa hormat kami kepada beliau sudah tiada,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana