AKHBAR CINA CUBA BIADAP TERHADAP PERDANA MENTERI & #BAJET2018 ?

選前派糖 – SEBELUM PILIHANRAYA BERI GULA GULA

Sebuah akhbar berbahasa Cina cuba mengelirukan rakyat dengan #Bajet2018 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Sri Najib Razak di Parlimen Jumaat lepas.

Tajuk besar akhbar China Press (中國報) ini seperti menyatakan pembentangan Bajet berkenaan merupakan langkah kerajaan memancing undi rakyat sedangkan segala penilaian memgenai kedudukan serta perbelanjaan tahunan sudah di kaji terlebih dahulu.

Sikap akhbar berbahasa Cina yang sering mengelirukan rakyat amatlah dikesali.

Adakah ini memang disengajakan dengan karikatur tapak tangan Perdana Menteri yang dipenuhi gula gula hanya untuk membangkitkan rasa kebencian terhadap kerajaan?

Pihak berwajib harus memandang perkara ini sebagai suatu yang serius kerana ia secara terang-terangan telah membuat penghinaan terhadap Perdana Menteri dan pihak Kerajaan Persekutuan.

Mungkin juga wajar untuk permit akhbar itu dinilai kembali kerana jika ia dibiarkan bebas melaporkan apa-apa berita seumpama ini, tidak mustahil lebih banyak lagi berita-berita atau laporan yang menganggu sensitiviti rakyat Malaysia akan mereka siarkan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana