Adakah Dzulkifli SPRM Akan Tunduk Pada Serangan “Cyber-Troopers” Pembangkang?

Dua bulan lalu, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad, mula menerima banyak ancaman. Seseorang menghantar lebih daripada 100 gambar yang diubah dan lebih daripada sepuluh video yang diubah diikuti dengan panggilan telefon dari sumber yang tidak diketahui memberi amaran kepadanya bahawa gambar dan video akan disebarkan kepada orang ramai jika SPRM terus mengambil tindakan terhadap orang-orang pembangkang.

Adalah dipercayai Shafie Apdal akan ditahan berhubung kes rasuah Sabah yang melibatkan RM1.5 bilion, yang membabitkan beliau, keluarganya dan kroninya. Ditambah pula dengan masalah penyerahan pasport seorang anak lelaki Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memastikan dia tidak boleh meninggalkan negara dan hilang. Kemudian ada kes Lim Guan Eng, yang tidak memungkinkan dia melarikan diri.

Dengan semua ini, pembangkang berada di bawah tekanan yang besar dan itulah sebabnya mereka mengancam Dzulkifli. Adakah Dzulkifli akan tunduk kepada serangan “cyber-troopers” pembangkang atau dia akan teruskan dan menangkap Shafie? Itulah yang paling menarik untuk dilihat.

Dzulkifli telah menerima lebih daripada 100 gambar diubah dan lebih daripada 10 video diubah dengan ancaman bahawa gambar dan video akan disebarkan kepada orang ramai sekiranya SPRM tidak berundur dan menarik balik pendakwaan terhadap pemimpin pembangkang

Dilihat oleh kualiti gambar-gambar dan video-video itu nampaknya mereka diubah oleh mereka yang profesional, sama seperti yang dilakukan oleh Sarawak Report yang dipublikasikan dalam kes Xavier Andre Justo.

Dzulkifli sudah terbiasa dengan ancaman dan amaran seperti ini, kerana ini telah berlaku untuk beberapa waktu, jadi dia mengabaikan mereka dan menjalankan tugas seperti biasa. Dia tidak akan berundur hanya kerana seseorang mengancam mereka akan menyebarkan gambar dan video yang boleh ‘menjejaskan’ beliau jika dia meneruskan tindakan terhadap orang-orang pembangkang.

Dzulkifli pasti telah melakukan tugasan dengan baik jika “cyber-troopers” pembangkang perlu melancarkan serangan ke atasnya. “Red Bean Army” DAP telah digerakkan secara besar-besaran dan mengedarkan lebih daripada 100 gambar yang diubah dan lebih daripada sepuluh video yang diubah mendakwa Dzulkifli mempunyai hubungan sulit dengan isteri seseorang dalam cubaan memalukan dan melemahkan kredibiliti beliau.

Dikatakan Shafie akan ditangkap kerana terlibat dalam kes rasuah RM1.5 bilion di Sabah

Satu-satunya cara pembangkang membela diri adalah dengan cuba menghancurkan kredibiliti dan mencemarkan imej SPRM. Selain Dzulkifli, lima lagi pegawai penting SPRM sedang disasarkan untuk serangan.

Mereka merasa dengan menggunakan tuduhan tidak bermoral, hubungan sulit atau skandal seks dengan wanita (atau bahkan lelaki), terutama jika wanita itu adalah isteri orang adalah cara paling berkesan untuk memusnahkan reputasi seseorang. Anwar Ibrahim, Mustafa Ali, Mat Sabu, Muhyiddin Yassin, Nurul Izzah Anwar, Rafizi Ramli, Zairil Khir Johari, Dyana Sofya Mohd Daud, dan banyak lagi yang terlibat dalam skandal seks dan, hari ini, para pemimpin telah melihat kerjaya politik mereka terhenti.

Bagaimanapun, bahaya dengan strategi ini adalah ia boleh berbalik kepada mereka kerana kedua-dua Kit Siang dan Guan Eng mempunyai skandal seks masing-masing – Guan Eng dengan ‘Rainbow’ dan Kit Siang dengan ‘Mummy Foo’. Oleh itu, mereka boleh menggunakan strategi yang sama untuk menyerang semula di Kit Siang dengan menggunakan tuduhan skandal seks yang sama seperti yang mereka gunakan terhadap Dzulkifli SPRM.

– Malaysia Today

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana