SEKOLAH TAHFIZ TIDAK DI BANTU, AMERIKA PULA MAHU DI BANTU – AMK....BANGANGNYA PKR YANG INI APA?

Kerja Pembangkang nak buat fitnah saja....yang ini apa kebendanya?Sudah lah nak burukkan kerajaan semuanya tolong cermin diri sendiri dulu.

Terlebih dahulu ucapan takziah ditujukan pada 24 orang murid mangsa kebakaran di sebuah sekolah Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Kuala Lumpur hari ini.

Memang agak menyedihkan apabila mendapat tahu, 3 suku daripada jumlah murid yang belajar di sekolah ini maut akibat kebakaran yang disebabkan oleh infrastruktur sekolah ini yang didapati daif. Bayangkan andai sekolah ini berada pada tahap yang terbaik, sudah pasti insiden seumpama ini tidak berlaku.

Mengulas akan hal ini, seorang jurucakap Angkata Muda Keadilan memeberitahu, mereka jelas kesal dengan apa yang berlaku. Katanya, beliau agak hairan, kenapa kerajaan tidak membina sebuah bangunan sekolah yang lebih efisyen dan kukuh.

Lebih menghairankan, dalam lawatan Datuk Seri Najib ke Amerika baru-baru ini, beliau mengumumkan untuk membantu pentadbiran Donald Trump membangunkan ekonomi Amerika. Persoalannya kenapa beriya-ia sangat mahu membantu Amerika sedangkan sekolah tahfiz seperti ini pun gagal untuk di baik pulih?

Kita tidak perlu menjadi jaguh kepada mata dunia sedangkan keperluan rakyat dan sekolah seperti inipun gagal di bantu.

Bayangkan sekiranya Pakatan Harapan berjaya berkuasa kelak. Dengan slogan mahu mewujudkan sebuah negara Malaysia yang harmoni dan penuh berkebajikan, sudah pasti pembangunan sekolah seperti ini akan dititik beratkan. Malah, setiap guru dan pelajar akan menerima elaun khas daripada kerajaan Pakatan Harapan setiap bulan.

Walau apapun, nasi sudah menjadi bubur.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana