PRESTASI KEWANGAN MALAYSIA : SATU DUNIA PUJI KEMAHIRAN NAJIB

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 17 September 2017

Nampaknya penganalisis kewangan memahami apa yang Najib lakukan dan memuji beliau untuknya.

Pelik bahawa dalam Pakatan dan dalam kalangan penyokongnya, tidak ada satu pun yang mempunyai minda analitikal untuk memahami betapa bijaknya Najib kerana melindungi kepentingan Malaysia.

Saya dapat melihatnya, para penganalisis dapat melihatnya, orang yang waras dapat melihatnya tetapi Pakatan tidak dapat melihatnya.

Itulah sebabnya pembangkang jauh di belakang jika dibanding dengan kemahiran Najib dalam hubungan antarabangsa.

Penganalisis memuji komitmen Malaysia untuk terus mengukuhkan hubungan dengan AS selepas lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke Washington DC baru-baru ini.

Ini walaupun ekonomi terbesar di dunia itu telah meletakkan Malaysia dan bersama-sama dengan 15 negara lain dalam senarai pantau defisit perdagangannya awal tahun ini.

Ketua ekonomi Asean RHB Research Institute Sdn Bhd, Peck Boon Soon berkata Malaysia menduduki tangga ketujuh dalam senarai defisit dagangan dengan lebihan dagangan sebanyak AS$25 bilion (RM104.7 bilion) di AS.

“Walaupun kita tidak pasti mengenai langkah-langkah seterusnya yang akan mereka ambil terhadap negara-negara yang berkaitan, saya percaya selepas lawatan Najib, Amerika Syarikat tidak akan mengambil sebarang langkah drastik untuk menghukum Malaysia,” katanya kepada Bernama.

Pada bulan April, Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump dilaporkan sedang merancang untuk melancarkan siasatan ke atas 16 negara termasuk Malaysia, kerana didakwa menikmati lebihan perdagangan di AS atas dakwaan perdagangan yang tidak adil.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana