"PAS tak akan biarkan satu kerusipun dimenangi DAP"

Hubungan PAS dengan semua parti dalam Pakatan Harapan (PH) bertambah parah dan sukar untuk dipulihkan berikutan hasrat DAP untuk meletakkan calon bertanding di Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ahli Majlis Syura Ulama PAS, Nasruddin Hassan Tantawi, berkata hasrat DAP yang juga parti komponen PH untuk bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kelantan, menunjukkan parti itu sudah tersasar daripada perjuangan asal.

Bagaimanapun, katanya, PAS tidak gentar untuk menentang calon parti itu walaupun terpaksa menghadapi persaingan tiga penjuru.

"PAS tidak akan membiarkan satu pun kerusi DUN dimenangi oleh DAP. Kita akan mempertahankan pemerintahan di Kelantan walaupun terpaksa bertanding tiga penjuru," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas melawat tapak himpunan hijau sempena Program Fastaqim 2.0 di Pantai Tok Jembal di sini, hari ini.

Turut hadir, Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Husain Awang.

Beliau kenyataan Timbalan Pengerusi PH Kelantan, Datuk Wan Abd Rahim Wan Abdullah, yang dilaporkan berkata ada permintaan daripada DAP untuk merebut kerusi DUN di negeri itu pada PRU akan datang.

DAP yang tidak pernah bertanding dalam PRU di Kelantan, sudah menyampaikan hasrat itu kepada PH untuk berbuat demikian pada PRU-14.

Nasaruddin berkata, PAS akan meletakkan calon untuk bertanding di lebih 100 kerusi Parlimen di seluruh negara, termasuk kerusi yang dikuasai DAP pada PRU akan datang.

"Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan memuktamadkan jumlah sebenar kerusi yang akan ditandingi, tetapi saya bayangkan melebihi 130 kerusi Parlimen di seluruh negara," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana