Kedai KR1M (1Malaysia) Hanya Di Tutup Sementara Untuk Penambahbaikan

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) yang terdapat di seluruh negeri ditutup secara berperingkat bermula 2011 dan mula ditutup sejak Isnin lalu berikutan arahan itu dikeluarkan Timbalan Perdana Menteri ,Datuk Seri Ahmad Zaid Hamidi,Julai lalu,selepas kerajaan menerima banyak aduan orang ramai yang tidak berpuas hati dengan harga dan barangan yang dijual di kedai terbabit.

Bagaimanapun,ramai orang yang membuat spekulasi mengenai kedai KR1M (1Malaysia) yang kononnya dikatakan sudah bankrap,walhal kedai tersebut hanya ditutup sementara bagi tujuan penambahbaikan.

Menurut menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata penutupan sementara Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) adalah sebahagian daripada penambahbaikan untuk program KR1M 2.0 yang bakal dilancarkan tahun ini.

Penambahbaikan ini bukan sahaja menawarkan harga barangan keperluan lebih murah tetapi juga memberi lebih banyak pilihan barangan kepada pelanggan serta menggalakkan keusahawanan dan membuka peluang perniagaan kepada orang ramai, katanya dalam kenyataan malam tadi.

Beliau berkata penambahbaikan itu juga akan menggalakkan kerjasama yang lebih baik antara agensi kerajaan dan membuka peluang perniagaan yang luas kepada pengilang dan pengeluar tempatan.

Butiran lanjut mengenai penambahbaikan itu akan diumumkan dalam masa terdekat dan ia merupakan sebahagian daripada komitmen kementerian untuk menambah baik dan memberikan perkhidmatan terbaik kepada orang awam, katanya.

Justeru,rakyat Malaysia diminta supaya menghentikan spekulasi yang berkaitan isu bankrap dan sebagainya.

-PRU14.TV

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana