KAMI MAHU ‘PESTA ARAK’ DIBENARKAN – MP DAP & PKR

Susulan pembatalan ‘Better Beer Festival 2017’ oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang dirancangkan bakal berlangsung pada hujung minggu ini di sebuah pusat membeli-belah di ibu kota, sekumpulan Ahli Parlimen Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengeluarkan kenyataan bersama membantah tindakan yang telah diambil DBKL.

YB Tan Kok Wai, YB Fong Kui Lun, YB Teresa Kok, YB Datuk Dr Tan Kee Keong dan YB Lim Lip Eng kesal kerana DBKL berlagak jadi jaguh agama dan mencadangkan agar Menteri Wilayah Persekutuan supaya mengarahkan DBKL supaya menarik balik penolakkan permohonan ‘pesta arak’ tersebut.

“DBKL perlu sedar bahawa ia memberi perkhidmatan kepada semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama. Ia juga berperanan menggalakkan pelancongan negara kerana Kuala Lumpur ialah ibukota Malaysia.Mereka juga mahu Menteri Pelancongan menyelesaikan isu ini kerana menganggap pembatalan acara tersebut bakal menjejaskan industri pelancongan Malaysia.

“Ramai pelancong asing akan takut datang ke negara ini kerana kerajaan Malaysia dianggap sama dengan rejim yang tidak membenarkan kebebasan.”Kenyataan tersebut juga memetik jaminan Perdana Menteri pada satu majlis yang memberi jaminan hak kaum Cina akan dipertahankan.

Ahli-ahli Parlimen DAP dan PKR tersebut juga meminta Menteri Wilayah Persekutuan mengarahkan DBKL untuk menarik balik penolakan permohonan acara tersebut.Beginikah situasi yang mereka mahu ‘cipta’ di Kuala Lumpur dalam penganjuran BBF ’17 Kuala Lumpur tersebut? Saksikan ;

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana