Hendak bagi dia berkuasa lagi? fikir dua kali....lah...

Benar juga pendapat seorang bekas pemimpin UMNO apabila dia kata Tun Dr Mahathir Mohamad suka buat perkara menggunakan orang lain atau pun pihak ketiga.

Lebih buruk tabiatnya ketika berkuasa adalah, memberi arah dan menyuruh orang lain melakukannya dengan cuma menggunakan air liur sahaja tanpa sebarang hitam putih.Maka jika apa-apa terjadi, dia senang sahaja cuci tangan dan menafikannya.

Orang yang kena jawab pula tentu tidak dapat membuktikan bahawa dia telah di arah.

Itulah cara Tun Mahathir.

Semalam di Istana Kehakiman Putrajaya, seperti yang di jangka Tun Mahathir menjawab dengan nada serba tidak tahu.

Sebagai seorang yang boleh mengetahui cara bekas timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim melakukan kepada mangsanya di dalam bilik ketika meliwat tanpa orang melihat, tiba-tiba jadi bodoh dan biol tidak tahu apa-apa berkenaan kerajaan kepimpinannya sendiri.

Wang derma RM2.6 bilion dia boleh tahu, tetapi wang rakyat lesap bawah batang hidungnya dia boleh tidak tahu pula.

Malah kisah 1MDB dia boleh tahu macam-macam walaupun tidak bekerja di dalam pejabat 1MDB tetapi kisah wang rakyat hilang kerana judi mata wang ketika dia jadi Perdana Menteri, dia boleh tidak tahu pula. Bukan kecil jumlahnya – RM32 billion.

Sebenarnya cara yang Tun Mahathir akan jawab di RCI sudah di tulis oleh seorang yang amat tahu “modus operandi” Tun Mahathir.

Tun akan berlagak bodoh dan blur jika perkara menyepitkan dirinya, dan Tun akan berlagak maha tahu jika kepentingannya terhalang.Jika jawapan Tun di RCI semalam boleh di jadikan kayu ukur, maka jelaslah Tun Mahathir jangan di beri lagi dekat kepada kuasa.

Biarlah dia bersilat dan berguling dalam pembohongannya sendiri, biar yang memujanya mencari alasan bodoh untuk menyokongnya.Pada PRU14 ini janganlah rakyat menyerahkan kuasa kepada orang yang akan jawab “tidak tahu” bila tersepit dan maha tahu segalanya bila ada kepentingan.

Dalam “tidak tahu” nya, semua sahabat dan kroni mendapat faedah dan kekayaan.

Selain itu anak dan kroninya juga mendapat faedah dalam keadaan dia jadi Perdana Menteri yang serba tidak tahu selama 22 tahun. –Tv14

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana