Harta Harta Di Kepulauan Caribbean Ditukar Nama Pada Tun Daim-NGO

Carrian Group ada lah syarikat yang bermasalah dengan Bumiputera Malaysia Finance satu ketika dahulu. Ia satu skandal kewangan terbesar di bawah pentadbiran Tun Mahathir.

Dalam skandal BMF , ketika siasatan di lakukan ,nyawa seorang Auditor telah melayang.

Abdul Jalil Ibrahim yang di hantar menyiasat skandal kewangan mega telah di jumpai mati terbunuh di Hong Kong.

Kenyataannya, satu skandal kewangan besar membabitkan ratusan juta hanya di hantar seorang sahaja Pegawai Audit seolah olah memang untuk di sembelih.

Paling menarik sekali Carrian Group telah gagal membayar hutang , namun harta harta syarikat itu tidak di ketahui apa yang terjadi.

Lebih menarik, setelah gagal bayar hutang BMF telah menambah pinjaman kepada syarikat Carrian atas dasar “good money to chase bad money”.

Bank Bumiputera ketika era 80han itu amat di marahi oleh ramai orang melayu kerana kesukaran bagi mereka untuk mendapat pinjaman , dan untuk tujuan pinjaman, banyak syarat dan terma di kenakan , namun untuk syarikat bukan melayu dari Hong Kong mudah pula.

Beberapa hari lepas sebuah NGO , Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin(PMSP) di dalam sidang media nya telah mendedahkan harta harta bernilai ratusan juta Dollar Amerika milik Carrian telah kini bertukar nama kepada Tun Daim.

Ramesh Rao mendakwa dalam sidang media itu bahawa penukaran hak milik kesemua harta itu ada lah atas arahan Tun Mahathir.

Harta pula dikatakan bukan sahaja di Pulau Carribean bahkan merata dunia.

Siasatan perlu dilakukan lebih terperinci.

Ketika masih hidup , Arwah Lorraine Esme Osman ada berkata “Saya tidak akan pulang ke Malaysia selagi orang itu masih hidup”.

Siapa kah orang yang di maksudkan itu?

Tengku Razaleigh pernah bersumpah diri nya tidak terbabit, jika bukan Ku Li, siapa kah dia?

Video pendedahan Ramesh mengenai harta harta bernilai ratusan juta Dollar Amerika milik Carrian yang telah ditukarkan nama kepada Tun Daim.

Apa lagi Tun M, “saya lupa” lagi kah , atau “Saya tak tahu”?

Jangan kata “saya tak tahu”.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana