BEER: JANGAN KOMEN KALAU TAK PERNAH MINUM – MP DAP

Seorang ahli parlimen DAP hari ini menyelar banyak pihak yang membantah penganjuran Festival Beer yang dilarang oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), terutama mereka yang tidak pernah meminum beer seperti Mufti Perlis.

Katanya, sebagai seorang bukan peminum beer, Mufti Perlis tidak layak memberikan komennya kerana dia tidak tahu kesan dari pengambilan minuman tersebut kerana tidak pernah mengambilnya.

Beer katanya, kurang menyebabkan peminumnya mabuk berikutan kandungan alkohol yang sangat rendah. Adakah mufti yang berkenaan tahu perkara ini, soalnya.

Disamping itu, pengambilan beer dalam jumlah yang tertentu, mampu menjadi terapi yang baik untuk pelbagai masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi dan yang berkaitan dengannya. Perkara ini diakui sendiri oleh sains.

Lagipun, beer diminum secara bebas di 2/3 negara di seluruh dunia, hanya Malaysia dan segelintir negara lain saja yang membenarkan orang bukan Islam minum beer tapi tidak pula mengizinkan festival beer dari diadakan.

“Kalau pasal nak melaksanakan GST, boleh pula guna alasan banyak negara di dunia menggunakan sistem tersebut, kenapa dalam soal minum beer, tidak pakai konsep yang sama?”, katanya mengakhiri perbulanan.



Sumber : SUARA PAKATAN HARAPAN

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana