9 FAKTA HALIMAH YACOB YANG DIBANGGAKAN CINA DAP MALAYSIA!

1. 8 November 2016 Channel NewsAsia melaporkan Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong mengumumkan pilihanraya Presiden Singapura kali ini dikhaskan untuk calon Melayu.

2. Sejak itu PAP pimpian Lee Hsien Loong dan PAP sudah merancang Halimah Yaacob sebagai Presiden Singapura. Ia membetulkan persepsi 47 tahun lalu selepas Yusof Ishak menjadi Presiden Singapura.

3. 13 September 2017 Halimah Yaacob diisytihar Presiden Singapura menang tanpa bertanding.

4. Bagaimana Halimah dipilih menang? Satu ialah syarat utama bertanding calon Presiden ialah jika calon kerajaan mestilah dari jawatan penting kerajaan melebihi 3 tahun dan bagi calon sektor swasta calon perlu menerajui syarikat yang mempunyai SGD $500 juta ekuiti pemegang saham berbanding syarat lama iaitu SGD $100 juta modal berbayar.

5. Halimah pernah menjadi menteri pada 2011 dan dilantik sebagai speaker 2 tahun kemudian secara automatik Halimah layak bertanding sebagai Presiden Singapura.

6. Calon lawan Halimah dari sektor swasta iaitu Farid Khan Kaim Khan Pengerusi Bourbon Offshre Asia dan Mohamad Salleh Marican CEO Second Chance Properties tidak layak bertanding kerana tidak melepasi kelayakan SGD$ 500 juta pegangan saham dalam syarikat. Mungkin PAP sedar tiada melayu punya SGD$500 juta di Singapura. Itupun semua Melayu kacukan India.

7. Sebelum itu PAP telah meminda Perlembagaan bagi mengkhaskan pemilihan presiden kali ini hanya untuk calon-calon dari kaum Melayu. Dengan itu Halimah yang telah ditentukan pasti menang mudah!

8. Pindaan itu ialah Pilihan Raya Presiden hendaklah ‘dikhaskan kepada calon kaum-kaum yang tidak memegang jawatan itu selama lima penggal atau 30 tahun. Tempoh satu penggal ialah enam tahun. Jika tidak ada calon yang layak bagi Pilihan Raya Presiden,
maka ia barulah dibuka untuk semua kaum.

9. Memandangkan Halimah Yaacob setia dengan Lee Hsien Loong PM Singapura atau Setiausaha Agung PAP maka Halimahlah Presiden yang sesuai.

10. Isunya mengapa pemimpin pembangkang Malaysia memuji-muji Halimah dan PAP sedangkan semua tahu Halimah hanyalah alat Cina PAP saja.

11. Inilah apa yang bakal dilakukan DAP sekarang. Lihat saja Nizar bekas MB Perak yang pernah menjadi lembu bodoh DAP! Apa jadi? Tanah pun mereka beri pada DAP 999 tahun! Malah Azmin Ali sekarang pun tetap jadi kuda DAP di Selangor.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana