SPRM SERBU UNISEL DAN MBI....KELAM KABUT AZMIN ALI

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dilaporkan menyerbu Universiti Selangor (Unisel) serta empat premis lain yang disyaki mempunyai kaitan dengan institusi pengajian tinggi itu pada pagi tadi.

Memetik laporan The Star antara premis yang ‘dilawati’ pegawai SPRM ialah pejabat Menteri Besar Incorporated (MBI) dan Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB).

Serbuan itu didakwa dilakukan ekoran ada pihak membuat laporan berhubung pertikaian kontrak antara Unisel dan Jana Niaga, yang membabitkan pembayaran RM16 juta kepada kontraktor yang ditamatkan perkhidmatannya.

Dilaporkan enam anggota SPRM tiba di kampus Unisel di Shah Alam kira-kira jam 9.50 pagi dan disambut kakitangan universiti itu sebelum dibawa ke bangunan pejabat.

Sementara itu, SPRM tiba di pusat pentadbiran kerajaan negeri di Bangunan SUK di sini kira-kira 10.50 pagi tadi, sebelum naik ke tingkat 14.

Kunjungan SPRM ini hanya kurang sejam selepas serbuan di Unisel di Bestari Jaya dan Shah Alam, serta pejabat Jana Niaga.

Sebelum ini, Pergerakan Pemuda Umno Kelana Jaya membuat laporan kepada SPRM supaya menyiasat Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali berhubung bayaran RM16 juta yang dikatakan diberi kepada kontraktor Unisel yang ditamatkan perkhidmatannya.

Bayaran itu dikatakan dilulus oleh Pendidikan Industri YS Sdn Bhd yang dipengerusikan Azmin kepada syarikat Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) pada 9 Mac 2015 dan 24 Jun 2016, kata Ketua Pemuda Kelana Jaya, Maisham Maarof.

Bagaimanapun MBI mendakwa bayaran berkenaan dibuat kepada Jana Niaga mengikut keputusan timbang tara mahkamah. – AntaraPos

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana