Sebar Maklumat Palsu, Lapan Ditahan

KOTA BHARU: Polis Kelantan menahan lapan individu berkaitan penyebaran maklumat palsu mengikut kesalahan di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 sejak Januari lepas.

Ketua Polis Kelantan Datuk Hasanuddin Hassan berkata mereka merangkumi pelbagai kategori umur dan sudah diambil keterangan sebelum dibebaskan dengan jaminan.

Beliau berkata kesemua kes berkenaan telah dirujuk kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) manakala polis Kelantan turut menjalankan siasatan rapi.
"Kita berharap orang ramai lebih bijak dan meneliti maklumat yang diperoleh sebelum menyebar atau berkongsinya melalui media sosial, " katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Hari Hijau Polis Diraja Malaysia (PDRM) Peringkat Kontinjen Kelantan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan pada Sabtu.

Mengenai Program Hijau IPK Kelantan, Hasanuddin berkata kira-kira 600 pegawai dan anggota terlibat dalam aktiviti menanam pokok dan gotong-royong di sekitar ibu pejabat berkenaan.Antara yang ditanam ialah 12 pokok bunga jenis ‘tecoma' bagi mengindahkan lagi landskap IPK Kelantan.-Bernama

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana