LHDN SERBU PEJABAT ANAK-ANAK DR MAHATHIR

Pada hari yang sama syarikat Datuk Mokhzani Mahathir, Kencana Capital Sdn Bhd diserbu Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), 2 lagi syarikat yang ada kaitan dengan anak Tun Dr Mahathir Mohamad turut menjadi sasaran, menurut sumber yang rapat dengan keluarga bekas perdana menteri itu.

Menurut laporan Free Malaysia Today, LHDN turut menyerbu Opcom Holdings Berhad dan Crescent Capital Sdn Bhd.

Opcom adalah sebuah syarikat ditubuhkan pada November 1994 dan terlibat dalam pendawaian fiber optik. Ia dipengerusikan oleh Mokhzani yang juga ketua pegawai eksekutif (CEO), sementara Datuk Seri Mukhriz Mahathir adalah salah seorang pemegang sahamnya.

Pada tahun penubuhannya, Dr Mahathir masih lagi Perdana Menteri.

Seorang lagi anak lelaki Dr Mahathir, Mirzan Mahathir, disenaraikan sebagai CEO Crescent Capital, sebuah syarikat pelaburan dan perunding kewangan.Ketika dihubungi, anak sulung Dr Mahathir, Datin Paduka Marina Mahathir mengesahkan semua serbuan itu berlaku 2 hari lalu.
“Saya tidak merasakan ia satu kebetulan. Ataupun mereka (LHDN) hanya menjalankan tugas,” katanya kepada Free Malaysia Today.

Ahad lalu, sekumpulan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) membuat laporan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai pemilikan hampir 500 syarikat dimiliki keluarga Dr Mahathir.

Sumber Kat Sini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana