Inilah Jahat Sikap Segelintir Pembangkang Ni!!!!! Kos ambulans RM225 juta saja, bukan RM400 juta - KKM


KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memaklumkan bahawa dakwaan perolehan ambulans KKM bernilai sehingga RM400 juta adalah tidak tepat.

Ketua Setiausaha KKM, Datuk Seri Dr Chen Chaw Min, berkata jumlah sebenar perolehan ambulans adalah sebanyak RM225.2 juta.

"Perolehan kenderaan ambulans sebanyak 500 buah adalah berjumlah RM225.2 juta sahaja di mana separuh daripada ambulans ini adalah jenis ambulans spesifikasi penuh yang dilengkapkan dengan peralatan perubatan terkini.

"Antara peralatannya adalah Advance Cardiac Care Device, Portable Ventilator, Portable Medical Suction Unit, Foldable Stretcher with Safety Belt, Syringe Perfusion Pumps dan Vital Sign Monitor," katanya dalam satu kenyataan.

Chaw Min berkata, sejak tahun 2010, sebanyak 925 buah ambulans telah diperoleh dengan nilai hampir RM389 juta.

"Diharapkan dengan kenyataan ini ia dapat mengelakkan kekeliruan sekali gus menghalang pihak tidak bertanggungjawab memutar belitkan fakta sebenar," katanya.

Semalam, laporan media menyebut KKM memperuntukkan sebanyak RM400 juta bagi mengagihkan 500 unit ambulans berspesifikasi baharu secara berperingkat kepada hospital dan klinik kesihatan di seluruh negara bagi menambah baik dan memantapkan Perkhidmatan Rawatan PraHospital dan Ambulans di negara ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana