DAKWAAN TIPU MAKLUMAT DALAM KAD PENGENALAN, BILA MAHATHIR NAK SAMAN?

PENDEDAHAN Datuk Sri Zahid Hamidi mengenai maklumat sebenar dalam kad pengenalan Mahathir, selain dari perkara yang Anwar sudah lama beritahu kepada kita seperti bapanya berasal dari kerala, kutty dan sebagainya tu, juga sebenarnya satu kejutan besar dan memerlukan penjelasan segera dari tuan punya badan. – tentang bagaimana nama sebenar bapa Mahathir berbeza dari apa yang selama ini kita diberitahu.

Dalam banyak hal Mahathir cepat menjawab semua tuduhan yang dikenakan ke atasnya tapi kenapa dalam hal ini Mahathir diam? Ya, penulis difahamkan Mahahir sudah memberi respon kepada Zahid Hamidi tapi bukan tentang dakwaan perbezaan dalam kad pengenalan (nama bapa) yang dibangkitkan Zahid sehingga menjadi viral seluruh negara.

Hanya anjing-anjing saja nampaknya yang menyalak mempertahankan top dog mereka dari pendedahan super mengejutkan oleh Zahid pada Ahad lepas.  Tapi semua salakan ini tidak menjawab persoalan pokok, benarkah Mahathir menipu nama bapanya dalam kad pengenalan?

Tahukah kita, sejarah mungkin berbeza hari ini kalau gelaran kutty itu kekal dalam kad pengenalan.  Seorang Perdana Menteri dan Presiden UMNO yang berbinkan Muhammad, dengan son of Iskandar Kutty ni banyak kesannya tau, silap-silap sejarah perlu ditulis semula kalau dakwaan itu betul!!

Kacau tu.  Ini bukan tentang  lumur bedak putih pada badan supaya nampak macam Mat Salleh tau, ini soal keturunan yang cuba dinafikan, serius ni.

Jangan salah ya, Kutty bukanlah membawa maksud yang tidak baik, justeru persoalan menghina ni tak timbul sama sekali.  Tapi mana ada Melayu – leluhur rumpun mana sekalipun yang guna suffix Kutty pada nama mereka!! Sekarang pun macam itu, dulu apatah lagi!!

Memang ada usaha untuk mengiktiraf penduduk India-Muslim sebagai kaum bumiputera di negara ini sekarang tapi bukan itu keadaannya 60 atau 70 tahun yang dulu ketika karier politik Mahathir bermula.  Masa itu nak masuk UMNO mesti nama Melayu, agama Islam dan mengamalkan adat istiadat Melayu, mungkinkah semua ini dilakukan untuk memastikan yang berkenaan dapat masuk UMNO tanpa banyak halangan dan kerana itu maklumat bapa dalam kad pengenalan diubah?

Sebab itu Mahathir tidak ada banyak pilihan, sama ada menjelaskan perkara sebenar atau mengambil tindakan undang-undang terhadap Zahid jika apa yang didedahkan itu tidak betul.  Menyerang peribadi Zahid dengan membangkitkan cerita yang tidak ketahuan betul atau tidaknya, bukan jawapan kepada persoalan tersebut.  Lagipun Mahathir sudah mengaku raja U-turn, apa yang dicakapnya mengenai orang lain, bukan boleh dipakai pun.

Inilah masanya Mahathir mempraktikkan apa yang dia selalu seru kepada orang lain untuk lakukan, kalau tak betul (tuduhan) – saman, kalau tak saman – betul (tuduhan)!!

Oh ya, last, kepada semua anjing-anjing yang tak berkenaan tu tolonglah, berhentilah menganggu. Ini tentang Top Dog tau bukan kurap Dog.  Berilah peluang kepada Top Dog untuk menafi atau mengiyakan dakwaan tersebut.  Ramai ahli UMNO di luar ni nak tahu, benarkah ada tempoh 22 tahun dari 71 tahun sejarah parti tersebut, dimana mereka berpresidenkan seorang Kutty?

Mahathir berhutang jawapan itu kepada mereka.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana