BIOGRAFI LIM KIT SIANG SAHKAN DIA TIBA DI TANAH MELAYU PADA 1957

Dalam kelas tadika pun soalan tentang asal usul ini ditanya. Budak umur 4 dan 5 tahun pun boleh menjawabnya dengan baik. Malah mampu mendengar soalan yang ditanya dengan baik.

Tidak pernah dengar lagi, ada budak tadika atau sekolah menggelupur mengatakan soalan tentang asal usul adalah sampah. Atau meminta penyoal soalan untuk buat kajian terlebih dahulu sebelum bertanya soalan. Ini hanya berlaku kepada Kit Siang semalam di parlimen.

3 Ogos 2017, di parlimen, wartawan Antarapos bertanya soalan tentang tempat kelahirannya.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang hari ini ‘menasihati’ pengamal media untuk mendapatkan fakta terlebih dahulu sebelum melaporkan sesuatu berita.

“Saya pernah jadi pemberita dan jika ada berita trash, saya akan siasat. Jadi siasat dululah, sebelum mula soal atau you reflect on you, or you reflect on your newspaper, you reflect on your kewibawaan sebagai pemberita,” kata Kit Siang dengan nada angkuhnya. Namun soalan sebenar tidak dijawab.

“No! No! I was a reporter. Do a basic check and if the basic check. If the reporter didn’t do a basic check, I feel very sorry. Saya nasihat wartawan yang nak tanya soalan itu selidik dahulu. Bukan sahaja ahli politik kena lalui ‘test‘.

“Tetapi wartawan juga perlu lalui ‘test’,” ujar Kit Siang. Cara Kit Siang memberikan reaksi pada soalan mudah ini. Cukup memalukan sekali bagi seorang yang bergelar diktator selama 52 tahun dalam parti DAP.
Cara reaksi yang diberikan itu jelas sekali menghina wartawan yang ada. Jawab sahajalah, lahir di Batu Pahat ke? Lahir di Gelang Patah ke? Lahir di Jalan Pinhorn ke? Atau lahir di wilayah Fujian, China?

Baca Lebih Lanjut Lagi Kat Sini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana