Adakah Kita Perlu Mendiamkan Diri Apabila Mahathir Sedang “Membakar Rumah”?

Saya menghargai semua sumbangan Tun Mahathir sejak beliau menulis mengenai politik sehinggalah pada saat beliau mengumumkan keluar UMNO dan menubuhkan parti baru.

Tidak ada sesiapa dapat menafikan sumbangan beliau, namun kita tahu banyak juga cacat cela, noda dan dosa sepanjang pemerintahan beliau. Mana ada manusia sempurna.

Beliau sendiri mengakui tiada bukti jelas terhadap 1MDB dan Najib Razak.

Namun pada saat beliau mengumumkan kerjasama dengan DAP, beliau bukan lagi sekadar mahu menjatuhkan Najib Razak dan UMNO.

Beliau memilih untuk membakar rumah kerana beliau beranggapan ada nyamuk. Jika benar ada nyamuk pun tidak wajar beliau bakar rumah, apatah lagi pada masa ini sekadar halusinasi.

Agenda pemimpin DAP seperti Teresa Kok, Hanna Yeoh dan Lim Guan Eng sudah jelas dan sejak 8 tahun lalu mereka melakukan pelbagai usaha mencabar status quo Islam di negara ini.

Mahathir tidak boleh menjamin kedudukan Islam dan Melayu akan kekal atau lebih baik kerana agenda dan filosopi gabungan mereka tidak mapan dan utuh seperti Barisan Nasional.

Pas sudah menyedari kesilapan mereka selama 8 tahun lepas. Hassan Ali sudah menyedari lebih awal.

Justeru pada saat beliau memilih untuk membakar rumah yang beliau sama-sama bina suatu ketika dulu, beliau adalah musuh.

Kalau Najib Razak bersalah sekali pun Allah akan membalas perbuatan beliau. Namun kita tidak boleh memilih menyokong Tun M merosakkan kepentingan Islam dan Melayu kerana agenda kelompok beliau yang lebih kecil.

Seperti mana kita menolak Tengku Razaliegh dan Musa Hitam yang kelihatan lebih bersih dari Mahathir pada 1980-an, demikian juga kita perlu melakukan kepada Tun Mahathir hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana