YANG DALAM PENJARA JUGA DIANGKAT..... DAP & DINASTI LIM PULA DISEMBUNYIKAN TARING MEREKA...INI WAYANG KONONNYA MELAYU

Pelik tapi benar, itulah yang perlu disingkapkan ke atas keputusan Pakatan Harapan yang bersidang semalam memuktamadkan bahawa Anwar Ibrahim dilantik sebagai Ketua Umum manakala Wan Azizah sebagai Presiden dan Tun M sebagai Pengerusi kepada pembangkang.

Apa yang jelas cubaan mereka mengangkat Anwar Ibrahim menjadi PM masih belum terpadam. Tapi Anwar Ibrahim dijangka menjadi PM yang ke 8 selepas tamat pembebasannya kelak.

Namun tidak semudah itu dia mahu mendapat jawatan PM, kerana Anwar Ibrahim perlu melalui proses pengampunan dan mengikuti proses undang-undang yang termaktub dalam perlembagaan sebelum boleh bertanding dalam Pilihanraya pada masa itu.

Semasa menunggu proses itu, kononnya Tun M atau Wan Azizah pula dijangka akan mendahului senarai berebut untuk menjadi PM ke 7. Namun, mereka ini telah mempunyai perjanjian yang mustahil untuk ditunaikan oleh parti mereka mengikut peraturan perjanjian yang telah dimeterai.

Dalam pengumuman semalam, didapati DAP hanya menghantar wakilnya sahaja, manakala Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng katanya mempunyai urusan kerja.

Dalam struktur yang dikemukakan PH semalam pun jelas menunjukkan bahawa PKR dan PPBM cuba menyorokkan peranan (taring) DAP yang sebenar kerana dikhuatiri pengundi Melayu akan menjauhkan diri mereka dari PH sekiranya DAP diberikan jawatan tertinggi dalam PH. (sentimen Melayu benci DAP).

Dengan beberapa skandal dan isu yang sedang menimpa DAP dan mungkin menghadapi ancaman pengharaman parti sekiranya DAP tidak membuat pemilihan semula ini semua bakal mengancam kedudukan DAP dalam PH.

Maka peluang ini tidak dilepaskan oleh Tun M dan kroninya untuk memegang seberapa banyak jawatan yang ada di dalam struktur PH. Manakala kerusi pada pilihanraya akan datang juga dapat dibolot PPBM apabila rajuk Tun M ke London membuahkan hasil.

PPBM akan bertanding dalam bilangan yang paling banyak kerusi Parlimen berbanding rakan parti lain di dalam PH. Ini yang menyebabkan DAP dan PKR berbulu je melihat gelagat Tun M di arena politik PH.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana