WARISAN ADALAH WAKIL MAHATHIR DI SABAH – GAUM....BETUL LAH TU NAK WAYANG KITA TAHU LAH

Ketua Wanita Warisan Penampang, Mary June Kinsuat jelas keliru dan masih belum matang berpolitik apabila menyanggah kenyataan yang dibuat sebelum ini oleh Pemangku Presiden PBS Datuk Seri Maximus Ongkili berkaitan Parti Campuran di Sabah.

Jelas Pengerusi Gerakan Akar Umbi UMNO (GAUM), Datuk Zulkarnain Mahdar, Mary jelas masih belum memahami dan sedar bahawa Parti Warisan Sabah sebenarnya mempunyai agenda kerjasama tersembunyi dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) sebuah parti yang diasaskan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Presiden Parti Warisan Datuk Seri Shafie Apdal dan Pimpinan Warisan lainnya mungkin boleh menafikan bahawa Warisan adalah parti tunggal di Sabah dan tidak terlibat dengan PPBM tapi rakyat terlalu cerdik untuk boleh mempercayai kata-kata Shafie tersebut.

“Umum mengetahui keakraban Shafie dan Tun Mahathir termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin Presiden PPBM sehingga tertubuhnya Parti Warisan dan PPBM. Oleh sebab itu bukanlah sesuatu yang menhairankan jika sehingga kini belum nampak kelibat Tun Mahathir dan PPBM mengadakan program terbuka di Sabah kerana Shafie sebenarnya adalah wakil Tun Mahathir di Sabah walaupun cuba dinafikan oleh Shafie sendiri,” katanya dalam satu kenyataan.

Walaupun Barisan Nasional (BN) mempunyai kelemahan tertentu katanya, tetapi kejujuran dan sifat terbuka setiap parti komponen jelas terserlah serta perkongsian kuasa diamalkan dengan begitu baik bagi semua kaum di Malaysia.

“Lihat sahaja Menteri Kabinet Kanan Persekutuan hampir kesemua kaum mempunyai wakil-wakil mereka dan ini jelas tidak kelihatan semasa Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

“Menteri wajib bagi negeri Sabah semasa Tun menjadi Perdana Menteri hanyalah Menteri Tanah Dan Koperasi,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana