“UTURN” MUNAFIK POLITIK TERAGUNG: MAHATHIR SETUJU ANWAR IBRAHIM JADI PERDANA MENTERI

Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad membuat pusingan U (u-Turn) terbesar dalam sejarah politik apabila menyokong usaha menjadikan bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagai Perdana Menteri Malaysia selepas pilihan raya umum akan datang.

Mahathir yang sebelum ini memecat Anwar Ibrahim dan menuduh bekas Timbalan beliau itu sebagai tidak bermoral, korup dan menyalahgunakuasa akhirnya bersedia menyokong Anwar untuk menjatuhkan Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak.

Bercakap kepada akhbar The Guardian UK semasa menyambut hari raya di London, Mahathir mendakwa Anwar Ibrahim adalah mangsa dendam politik.

Speaking to the Guardian on a visit to London, Mahathir, who in power was accused of being an autocrat, said Anwar is a victim of a political vendetta and that a new administration would seek a royal pardon to allow him to re-enter politics.

Pada zaman pemerintahan Mahathir, orang kanan beliau sekarang, Kahiruddin Abu Hassan bersama penulis buku Khalid Jafri telah berkonspirasi menerbitkan buku “50 Dalil Mengapa Anwar Ibrahim Tidak Layak Jadi Perdana Menteri”.

Kenyataan Mahathir terbaru ini menunjukkan betapa terdesak beliau mahu menjatuhkan Najib Razak atas sebab peribadi. Ini kerana sehingga beberapa bulan lalu beliau masih menentang idea menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Tindakan ini dipercayai kerana terdesak mengenai sokongan yang makin berkurangan. Mahathir juga berhadapan dengan masalah parti sendiri apabila Naib Presiden Pribumi, Hamidah Othman bertikam lidah dengan Ketua Armada (Youth Wing) Pribumi saling tuduh menuduh sebagai agen UMNO untuk merosakkan parti.

Apabila membaca wawancara The Guardian dengan Mahathir dan menonton video di bawah, kita tidak lagi boleh menafikan Mahathir Mohamad adalah insan munafik politik yang teragung dalam sejarah tanah air.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana