TAK BOLEH NAMAKAN BAKAL PM TAPI BOLEH PULAK NAMAKAN MB KELANTAN!!

MENYOKONG Pakatan ini memang hanya terdaya dilakukan oleh orang yang kurang IQnya, jenis otak ada tapi jarang guna.  Ini terbukti dengan semalam bila Kit Siang dilaporkan bersetuju Husam jadi Menteri Besar Kelantan selepas PRU14 yang akan datang kelak.

Aneh, bila ditanya siapa bakal Perdana Menteri, masing-masing pakat beri alasan TUNGGU menang dulu, tapi boleh pulak namakan MB Kelantan SEKARANG, apa tak tunggu menang dulu ke?

Sebab itu penulis kata hanya orang bodoh saja mampu sokong Pakatan.  Orang waras tak mampu menanggung sikap pemimpin yang macam ini, kejap cakap macam itu, kejap cakap macam ini, entah mana satu betul.

Begitupun, rakyat perlu melihat 2 perkara dari kenyataan ini.

Pertama, DAP membuktikan bahawa mereka, bukan Mahathir atau Anwar (jauh lagi Azizah) yang akan menguasai Pakatan KALAU puak-puak ini menang dalam PRU14.  Sehinggakan di negeri yang DAP tidak bertanding pun, parti itu berhak menentukan siapa Menteri Besar seterusnya – belum pun menang lagi.

Kedua, bahawasanya kegagalan Pakatan menamakan bakal Perdana Menteri mereka sekarang, bukan sebab tunggu menang dulu – itu hanya satu penipuan.  Sebenarnya puak-puak ini cukup takut kalau dinamakan sekarang, ia akan membawa perpecahan sesama mereka sendiri sebelum PRU datang.

Masing-masing tahu Mahathir menubuhkan parti sendiri dan menyertai Pakatan bukan sebab rakyat tapi mahu lantik dirinya sendiri sebagai Perdana Menteri.  Jijik punya perancangan tu tapi sebab menyangka Mahathir boleh digunakan untuk menjauhkan undi Melayu dari UMNO/BN, jijik jijik pun telan jugaklah.

Nilai sendirilah, inikah rupanya puak-puak yang nak diangkat menjadi kerajaan di peringkat persekutuan ni – menipu rakyat tak habis-habis?  Negara ini terlalu kompleks untuk ditadbir oleh orang-orang tidak ada otak seperti ini dan rakyat tidak harus membenarkannya berlaku sama sekali.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana