Semua 191 Ketua UMNO Bahagian ikrar sokongan pada Najib - Ku Nan...Madey Dengar Lagi Marah NI

Datuk Seri Najib Tun Razak boleh terus fokus untuk menahkoda UMNO dan Barisan Nasional (BN) memenangi PRU14 dengan lebih selesa selepas semua 191 Ketua UMNO Bahagian telah menyatakan sokongan padu kepadanya sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Sokongan daripada 'warlord' UMNO itu penting sebagai signal perpaduan dikalangan parti bagi menempuh cabaran pilihanraya umum yang dijangka tidak lama lagi.

Setiausaha Agung UMNO yang juga Ketua UMNO Bahagian Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, sokongan berkenaan dinyatakan oleh semua Ketua UMNO Bahagian dalam satu pertemuan di kediaman rasmi Perdana Menteri pada Sabtu.

“Semua (Ketua-ketua UMNO Bahagian) menyatakan kami bersama-sama di belakang Datuk Seri Najib demi agama, bangsa dan masa hadapan negara,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap bagi merasmikan Persidangan Perwakilan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Putrajaya di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) malam tadi.

Tengku Adnan yang juga Ketua Bahagian UMNO Putrajaya turut mendedahkan cubaan bekas ahli UMNO yang kini menyertai pembangkang untuk menarik ketua cawangan UMNO menyertai mereka.

"Ketua cawangan ini menelefon saya dan memberitahu apa diminta (bekas ahli UMNO), namun mereka tetap teguh dan menyatakan sokongan kepada UMNO.

"Bagaimanapun, kita mesti bertemu dengan mereka ini, bagaimana nak tarik dia (menyertai kembali UMNO). Jangan pinggir dan sisihkan dia," katanya.

Tengku Adnan turut membidas tindakan DAP yang masih berdolak-dalik berhubung pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti itu sedangkan peraturan berkaitannya sudah pun termaktub dalam setiap perlembagaan parti.

"Saya hairan kenapa mereka masih berdegil dan menuduh ini permainan politik. Setiap pertubuhan siasah perlu mematuhi peraturan Pendaftar Pertubuhan (ROS)," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana