RAKYAT WAJIB BERBANGGA BILA DAP HAMPIR BANKRAPKAN PULAU PINANG

Kebanggaan palsu yang sering dipertontonkan mereka, mula memakan diri. Slogan Cekap, Akauntabiliti, Telus (CAT) bangga dilaung-laungkan Kerajaan parti rasis dan cauvinis DAP boleh disifatkan mati. Ini kerana segala tindakan mereka selama ini tidak seperti yang dilaung-laungkan.

Mereka sepatutnya tidak perlu terus dengan lakonan mereka yang pura-pura prihatin dengan nasib rakyat. Kononnya merekalah yang memperjuangkan hak rakyat. Wahal mereka yang rakus menindas hak rakyat dan membawa kerosakan kepada negeri di bawah pentadbiran mereka.

Jadi, sudah tiba masanya rakyat negeri Pulau Pinang menolak kerajaan parti rasis dan cauvinis DAP daripada terus memerintah negeri ini. Semenjak pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang bertukar tangan dari Barisan Nasional (BN) kepada DAP, banyak malapetaka yang dibawa kerajaan parti itu.

Kerajaan DAP Pulau Pinang yang di bawah pimpinan Lim Guan Eng yang juga merangkap Setiausaha Agung DAP terus menzalimi rakyatnya dengan pelbagai bebanan dan melakukan kerosakan pada negeri. Parti MCA dan Gerakan boleh menjadi saksi kezaliman yang dilakukan kerajaan DAP terhadap rakyat.

Memang wajarlah apabila Timbalan Presiden Parti Cinta Malaysia, Datuk Huan Cheng Guan menyifatkan Pulau Pinang sebuah negeri gagal dibawah pimpinan Lim Guan Eng.

“Sejak Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, terdapat banyak isu yang menjejaskan kerajaan negeri berhubung dengan pengurusan kewangan yang tidak cekap, kos sara hidup yang tinggi, perumahan yang mampu dimiliki minimum dan pelbagai skandal mega seperti projek terowong bawah tanah bernilai bilion ringgit.

“Tidak hanya itu, kerana keadaan kerajaan yang kritikal dan buruk, kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Lim Guan Eng tidak menaikkan taksiran, sewa keluar, tempat letak kereta, dan kadar air yang tidak bertanggungjawab.

“Kesemua ini telah menelan belanja kewangan rakyat Pulau Pinang biasa,” kata Huan.

Tambahnya, bukan itu sahaja, ahli perniagaan juga tidak terkecuali oleh kerajaan negeri. Dalam tempoh tiga tahun yang lepas, Lim Guan Eng telah meningkatkan penalti bagi pemaju perumahan sebagai pengganti projek perumahan yang boleh dinikmati dan peningkatan denda bagi pelbagai kesalahan perbandaran.

“Inilah yang menyebabkan tekanan besar kepada ahli perniagaan untuk mengekalkan perniagaan mereka di negeri ini,” katanya.

Kerakusan Kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah pimpinan Guan Eng menjual banyak tanah-tanah negeri serta kampung-kampung warisan kepada pelabur dalam dan luar negara sememangnya tidak boleh dinafikan lagi.

Sebab itu, Huan menyifatkan tindakan paling tidak bertanggungjawab yang diambil oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang sehingga hari ini adalah dengan menjual sebahagian besar tanah kerajaan kepada pemaju.

“Kerajaan Pulau Pinang telah menjual atau menjual tanah negeri, hak tanah dan aset bernilai RM 37 bilion sejak DAP mengambil alih Pulau Pinang. Tiada kerajaan negeri di Malaysia yang bertindak seperti DAP sebelum ini.

“Selain menjual tanah milik negara, hak dan aset tanah, kerana ketidakcekapan kerajaan negeri di bawah Lim Guan Eng, kos Projek Pelan Induk Pengangkutan Jalan Pulau Pinang kini merosot kepada RM 46 Bilion berbanding RM 27 Bilion sebelumnya.

“Ini seterusnya mengakibatkan kehilangan RM 19 bilion wang rakyat. Akhirnya sekali, walaupun selepas menjual tanah milik kerajaan, hak dan aset tanah, Lim Guan Eng masih perlu meminjam wang dari China untuk membentuk jurang RM19 Bilion dalam pembiayaan untuk Projek Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang,” kata Huan.

Beliau berkata, rakyat Pulau Pinang telah diskriminasi oleh Lim Guan Eng selama 10 tahun yang lalu dan ini waktunya bagi untuk menyingkirkan Lim Guan Eng dan DAP keluar dari Pulau Pinang selama-lamanya.

“Pulau Pinang sekarang telah menjadi negara gagal kerana Lim Guan Eng dan ketidakcekapan DAP!,” kata Huan. –Utaranews.com

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana