Prinsip CAT DAP Sudah Lama Mati – Jenice Lee

BEKAS Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee menyifatkan prinsip Cekap, Akauntabliti dan Telus (CAT) yang dilaungkan DAP telah lama mati.

Beliau berkata demikian kerana mendakwa parti itu tidak bertindak mengikut prinsip tersebut untuk menguruskan hal ehwal dalaman parti apatah lagi bercita-cita memimpin negara.

Jenice Lee yang kita sedia maklum telah beberapa kali dipecat daripada parti DAP kerana didakwa melanggar perlembagaan parti dengan mengkritik pemimpin serta membangkitkan sesuatu isu tanpa merujuk pada kepimpinan parti DAP.

Kali terakhir Jenice Lee dipecat adalah pada tahun 2013, dan beliau bertegas tidak akan kembali menyertai DAP selagi seluruh kepemimpinan tertinggi dan anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) tidak ditukar.

Jenice Lee mahu kepimpinan DAP ditukar dengan muka baru dengan cara DAP mengadakan pemilihan semula sebagaimana yang diarahkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) baru-baru ini.

Sekiranya pemilihan DAP dijalankan dalam masa terdakat, Jenice Lee yakin bahawa ramai pemimpin kanan DAP akan tewas dalam pemilihan itu seterusnya DAP akan mempunyai barisan kepimpinan baru yang mempunyai misi dan visi bagi meneruskan survival politik DAP di Malaysia.

Era dinasti Lim dengan corak pemerintahan kuku besi akan dapat dihapuskan dan dapat ditukar kepada kepimpinan yang lebih demokratik serta tidak menindas ahli dan pemimpinan bawahan mereka.

C.A.T yang dilaungkan DAP dalam pemerintahan dan di dalam parti memang sudah mati dan menurut Jenice Lee C.A.T sudah lama mati.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana