PR LEBIH BAIK DARIPADA PH, SUKAR TUMBANGKAN BN PADA PRU14 – PENGANALISIS

Penganalisis politik, Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berpendapat bahawa Pakatan Harapan belum mampu untuk lawan BN pada PRU14.

Menurutnya, beliau berasakan Pakatan Rakyat sebelum ini lebih baik prestasinya daripada Pakatan Harapan.

“Pakatan Rakyat lagi hebat sebab hampir tumbangkan BN dahulu tetapi masih gagal, kenapa gagal itu kita lihat dan kaji semula kekuatan BN.

“Cuma sekarang kita lihat, Pakatan Harapan tidak stabil dan masih tercari-cari kekuatan mereka dimana,hala tuju pun masih tidak jelas,” katanya ketika Wacana Sinar Harian Siri -48: Pakatan Harapan vs Barisan Nasionaldi sini kelmarin

Beliau berkata, BN mempunyai kekuatan yang sukar ditandingi parti lain.

“BN telah memerintah negara sejak merdeka lagi dan kekuatan mereka adalah di akar umbi. Selain itu, politik yang dimainkan di luar bandar adalah politik personal menjadikan orang rasa lebih dekat dengan pemimpin.

“Pemimpin di kawasan luar bandar sering turun padang dan terlibat dengan aktiviti rakyat membuatkan hubungan antara rakyat dan pemimpin wujud di situ.

“Ini yang gagal dilakukan oleh pembangkang dan apa yang Pakatan Harapan cuba bawakan melalui Bersatu di dalam pakatan tersebut,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana