Pemuda UMNO persoal tindakan Pemuda PPBM datang cari gaduh

Apakah kehadiran sayap Pemuda PPBM (Armada) ke Ibu Pejabat UMNO Menara Datuk Onn Selasa adalah bertujuan untuk membuat provokasi dan mencari gaduh.

Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Razlan Rafi berkata, mereka ingin tahu apa niat sebenar kehadiran Armada.

"Tapi kami sendiri pun tidak pasti apa perkara itu. Mereka datang dengan pelbagai plakad provokasi untuk provok pihak yang tunggu mereka walaupun sebelum ini mereka (Armada) telah pun menghantar surat jemputan program Nothing To Hide 2.0 di Putrajaya 19 Julai lalu.

"Kita percaya kalau nak hantar surat jemputan boleh sahaja hantar melalui emel, pos, hantar sendiri dan sebagainya," katanya.

Dalam sidang media di PWTC Rabu, beliau menegaskan bahawa kehadiran sekumpulan ahli Armada itu dilihat seperti ada sesuatu yang hendak mereka tunjukkan.

Semalam, cubaan 30 ahli Armada Bersatu hantar surat undangan kepada perdana menteri hadiri program Nothing to Hide 2.0 bertukar kecoh apabila mereka dihalang sekumpulan penyokong Pemuda Umno ketika cuba memasuki premis itu

Tambahnya, di sini kita hendak tahu apakah niat sebenar Armada datang ke PWTC dan tunjukkan sikap mereka.

Katanya, bagi peringkat Pemuda Wilayah Persekutuan, adalah penting untuk kami jaga maruah parti dan tempat kami ini.

"Saya harapkan apa yg dituduh mereka kata kita tumbuk sebenarnya tiada pun terjadi, hanya tolak-tolak sahaja berlaku. Jelas Armada tuduh kami.

"Kami telah teliti satu-satu rakaman dan tiada satu pun tumbukan dilepaskan kepada Armada, tapi, mereka tuduh kita ada tumbuk. Buktikan kita ada menumbuk, jika betul ada kita akan nyatakan kemaafan kita," katanya.

Jelasnya, pihaknya percaya, Armada telah rancang kejadian ini untuk buat satu hebahan negatif dan diharap Armada lebih bersifat terbuka dan matang dalam politik.

Mengulas lanjut, pihaknya tidak membuat laporan polis berhubung kejadian terbabit kerana merasakan tiada sebarang kesalahan dilakukan pihaknya.

Selain itu, beliau turut menafikan budaya samseng wujud dalam UMNO.

"Sebelum ini kita pernah saksikan peristiwa kereta polis diterbalikkan, gambar perdana menteri dihina dan sebagainya. Ini sebenarnya apa yang dibawa pemimpin pembangkang. Adakah ini budaya yang elok? manis? ketimuran?

"Saya lihat budaya samseng dalam UMNO ini hanya dicop oleh mereka (pembangkang)," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana