Pembangkang jangan yakin sangat dengan pengaruh Mahathir....Akhirnya Kecundang...Confirm Kena Cemuh Lah Madey

Gabungan pembangkang diingatkan agar tidak terlalu angkuh dan yakin boleh memenangi pilihan raya umum ke 14 hanya dengan kepimpinan bekas perdana menteri, Tun Mahathir Mohamad.

Ahli Parlimen Sungai Siput yang juga pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM), Dr Jeyakumar Devaraj mengingatkan bahawa kerjasama dengan pihak lain seperti parti Warisan di Sabah juga boleh membantu mencapai impian Pakatan Harapan untuk menawan Putrajaya dan seterusnya menamatkan pentadbiran lebih 50 tahun Barisan Nasional (BN).

Katanya, PSM boleh memberikan sokongan kepada Pakatan Harapan jika gabungan itu berusaha untuk bekerjasama juga dengan pihak lain yang mampu menumbang BN.

"Tolong jangan terlalu angkuh dan merasakan akan menang besar dengan Mahathir, sampai kita tak buat kerjasama dengan kumpulan-kumpulan seperti warisan di Sabah yang dipimpin oleh Shafie Afdal, yang tidak ada dalam PH.

"Shafie dan Warisan mempunyai pengaruh di Sabah," katanya dalam satu forum bertajuk "Mahathir, Agen Perubahan Atau Agen Pemusnah?" di Kuala Lumpur malam Selasa.

Penglibatan Mahathir dalam gabungan pembangkang diragui sama akan membawa perubahan atau memusnahkan perjuangan reformasi.

Namun, Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu mempertahankan keputusan Pakatan berkerjasama dengan Mahathir dan memberi alasan bekas perdana menteri selama 22 tahun itu mampu menarik sokongan orang Melayu terhadap gabungan pembangkang itu.

"Macam mana kita nak menang pilihanraya kalau tak dapat sokongan pengundi melayu? kita nampak Dr Mahathir ada sedikit sumbangan untuk menarik sokongan pengundi melayu bersama pakatan harapan," katanya.

Hujah Mohamad itu turut disokong oleh aktivis Hishamuddin Rais yang mendakwa Pakatan kini sudah berjaya memasuki kawasan Felda semenjak menjalinkan kerjasama dengan Mahathir.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana